Τελικά αποτελέσματα 4ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 4ου ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟY ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΕΕΕΠ‐ΔΤΠΕ (2011‐2012) «Δημιουργήστε ψηφιακά, κατασκευάστε ένα website, γίνετε πρεσβευτές του τόπου σας» (υπό την αιγίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.) http://www.diagonismos2012.com 

ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ 4ο ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΕΕΕΠ‐ΔΤΠΕ

Προσπαθούμε να εμφυσήσουμε στους μαθητές μας αρχές, ώστε να μπορέσουν να εκτιμήσουν την αξία της παιδείας, όχι απλά σαν εργαλειακή εγκυκλοπαιδική μόρφωση, αλλά κυρίως σαν μέσο ψυχικής και πνευματικής καλλιέργειας, που οδηγεί στην ποιοτική βίωση της ζωής και σαν μηχανισμό προσωπικής ενδυνάμωσης και συλλογικής αντίστασης στη φθορά της παρακμής. Σε μια εποχή που η παιδεία δέχεται συνεχόμενα χτυπήματα και βρίσκεται στο μάτι του κυκλώ‐ να της κρίσης, κρίσης οικονομικής, πολιτικής και ιδεολογικής, που υποθάλπει φαινόμενα ατομι‐ σμού, ηθικής απαξίωσης και αποστροφής από τα κοινά και ενισχύει χρησιμοθηρικές αντιλήψεις, ο ρόλος της παιδείας, σε πείσμα όσων επιχειρούν με τις πολιτικές επιλογές τους συστηματικά το αντίθετο, αναδεικνύεται καταλυτικός για την δημιουργία ενεργών, σκεπτόμενων πολιτών.

Η ουσιαστική εκπαιδευτική εμπειρία συνιστά όρο εκ των ων ουκ άνευ, σε μια πιο αισιόδοξη προο‐ πτική εξόδου από την κρίση. Και μολονότι η εκπαιδευτική μας καθημερινότητα, με τα διαρκώς εντεινόμενα προβλήματα και τις ασφυκτικές απαιτήσεις της «ύλης», δεν επιτρέπει πολλά περιθώρια ελιγμών προς την παρα‐ πάνω κατεύθυνση, ευτυχώς, η εκπαιδευτική κοινότητα αντιστέκεται σθεναρά. Έτσι αναπτύσ‐ σει δράσεις, που υπερβαίνοντας τα στενά όρια των καθηκοντολογίων, εμπνέουν τους εμπλεκό‐ μενους ‐ δάσκαλους και μαθητές‐ και χαράζουν μονοπάτια απόδρασης, αν όχι διεξόδου, από την παντοειδή κρίση που μας έχει κυκλώσει. Ο διαγωνισμός της ΕΕΕΠ‐ ΔΤΠΕ, για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, με τη θετική ανταπόκριση και την εθελοντική συμμετοχή σε αυτόν, είναι μια από αυτές τις δράσεις που μας επιτρέπουν ακόμα να χαμογελάμε και να ατενίζουμε με ελπίδα το εκπαιδευτικό και σε επέκταση το μέλλον του τό‐ που μας. Ο ενθουσιασμός με τον οποίο οι συμμετέχοντες αγκάλιασαν το διαγωνισμό και ο ο‐ ποίος αποτυπώνεται στις γεμάτες μεράκι και φροντίδα ψηφιακές εργασίες που μας κατέθεσαν, αποτελεί αδιάσειστο κριτήριο, ότι η εκπαίδευση δεν έχει εκφυλιστεί σε μια τυπική διαδικασία.

Αντίθετα, διατηρεί ακόμα σαν θεσμός τα αξιακά του ερείσματα και γίνεται φανερό ότι μόνο μέ‐ σα από αυτήν, θα μπορέσει να προωθηθεί η μορφή εκείνη του ενεργού, μελλοντικού πολίτη, που έχει ανάγκη η κοινωνία. Τόσο οι διοργανωτές και όσοι στελέχωσαν το διαγωνισμό, αλλά πάνω από όλα οι μαθητές μας, αξίζουν ένα τεράστιο μπράβο, που καταπιάστηκαν με δράσεις που δεν ανάγονται ούτε σε βαθ‐ μοθηρικά, ούτε σε άλλης φύσης ωφελιμιστικά αίτια, αλλά απλά, προάγουν και ενισχύουν την έννοια της παιδείας, της συνεργατικότητας, της δημιουργικότητας και της ενεργούς κοινωνικής ταυτότητας, σε μια περίοδο γενικότερης αποδόμησης. Οι φετινές συμμετοχές ήταν όλες ανεξαι‐ ρέτως εξαίρετες και αξίζουν πολλά συγχαρητήρια σε όλους, που έδωσαν το παρόν στην πρώτη γραμμή, στη μάχη για μια ποιοτικότερη εκπαίδευση. Κλικ http://diagonismos2012.com/eniaios_pinakas_apotelesmatwn_4ou_diagwnismou.xls