Eνημέρωση για τα σεμινάρια στο Νότιο Αιγαίο

 Το ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Κυκλάδων σε συνεργασία με τους παρακάτω φορείς:

-  τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων,

- τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων,

- την Ελληνική Ένωση για την Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση (http://www.e-diktyo.eu <http://www.e-diktyo.eu/> ),

- το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και

- το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

- την Εταιρεία Δράσεων Επιμόρφωσης (Ε.ΔΡΑΣ.Ε),

υλοποιούν για το σχολικό έτος 2013-2014 τα εξής εξ αποστάσεως σεμινάρια

επιμόρφωσης:

1.       «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία Ι »

2.      «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία ΙΙ »

3.      «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία ΙΙΙ »

4.      «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία των

μαθημάτων Πληροφορικής Ι »

5.      «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία των

μαθημάτων Πληροφορικής ΙΙ »

Τα σεμινάρια πραγματοποιούνται αποκλειστικά με τη χρήση τεχνικών και μεθόδων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και το παρακολουθούν 1000 εκπαιδευτικοί από 38 νησιά του Αιγαίου: Αγαθονήσι, Αμοργός, Ανάφη, Άνδρος, Αντίπαρος, Αστυπάλαια, Ηρακλειά, Θήρα, Θηρασία, Ίος, Κάλυμνος, Κάρπαθος, Κάσος, Καστελόριζο, Κέα, Κίμωλος, Κουφονήσια, Κύθνος, Κως, Λέρος, Λήμνος, Μήλος, Μύκονος, Νάξος, Πάρος, Πάτμος, Ρόδος, Σαντορίνη, Σέριφος, Σίφνος, Σύμη, Σύρος, Σχοινούσα, Τήλος, Τήνος, Φολέγανδρος, Χάλκη, Ψαρρά.

 Για την υλοποίηση τους χρησιμοποιείται η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Moodle.

Το Moodle είναι ελεύθερο λογισμικό διαχείρισης εκπαιδευτικού περιεχομένου (Course Management System) και χρησιμοποιείται  για την παραγωγή διαδικτυακών μαθημάτων. Η πλατφόρμα χρησιμοποιεί υποδομές του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου.

Το Σεμινάριο «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία Ι », καθώς επίσης και τα Σεμινάρια «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web

2.0 στη διδασκαλία ΙΙ » και «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία ΙΙΙ », τα οποία αποτελούν συνέχεια και εξέλιξη των προηγούμενων σεμιναρίων, παρακολουθούν εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων και είναι διάρκειας περίπου 24 εβδομάδων, το καθένα, από τον Οκτώβριο μέχρι τον Απρίλιο. Για τα παραπάνω Σεμινάρια λειτουργούν συνολικά 42 τμήματα με τους αντίστοιχους επιμορφωτές. Αντικείμενα και στόχοι των σεμιναρίων είναι:

*        γνωριμία με το περιβάλλον του moodle και εκμάθηση των δυνατοτήτων

του

 *        πραγματοποίηση τηλεδιασκέψεων με Oovoo

 *        η χρήση των εργαλείων του διαδικτύου στην εκπαιδευτική πράξη

 *        η χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού και η αξιοποίηση του στη διδακτική

πράξη

*        η εκμάθηση και χρήση ελεύθερου και ανοιχτού λογισμικού γενικού

σκοπού για ποικίλες εφαρμογές χρήσιμες για τους εκπαιδευτικούς, όπως είναι ο επεξεργαστής κειμένου, τα λογιστικά φύλλα και  οι παρουσιάσεις.

*        η αξιοποίηση πολυμεσικών εργαλείων (επεξεργασία εικόνας, βίντεο,

ήχου) στη διδακτική πράξη

*        η χρήση υπηρεσιών του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ) όπως για

παράδειγμα η δημιουργία ιστολογίου, η κατασκευή ιστοσελίδας.

*        Εγκατάσταση πρόσθετων στην προσωπική ιστοσελίδα στο Πανελλήνιο

Σχολικό Δίκτυο

*        αξιοποίηση εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης (web 2.0, forum, chat,

wikis, googledocs, συλλογή φωτογραφιών)

*        Αξιοποίηση της wikipedia στη διδακτική πράξη

*        Εξοικείωση με εργαλεία Web 2.0 όπως το Quizlet, Wallwisher, Wordle,

storyjumper, glogster, timetoast, google maps

*        Δημιουργία εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με το λογισμικό Hotpotatoes

*        Χρήση των εννοιολογικών χαρτών στη διδασκαλία

*        Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, οδηγίες για μαθητές, γονείς και

εκπαιδευτικούς

*        Χρήση ιστοεξερευνήσεων στη διδασκαλία

*        Προχωρημένη χρήση σουίτας εφαρμογών γραφείου ανοιχτού κώδικα

*        Ανταλλαγή αρχείων μέσω dropbox κ.α.

*        Προχωρημένη χρήση σουίτας εφαρμογών γραφείου ανοιχτού κώδικα

*        Δημιουργία κόμικ με το pixton

*        Δημιουργία ηλεκτρονικού περιοδικού στο ΠΣΔ

Το Σεμινάριο «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής Ι » και  το «Αξιοποίηση των ΤΠΕ και των εργαλείων Web 2.0 στη διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής ΙΙ», το οποίο αποτελεί συνέχεια και εξέλιξη του προηγούμενου σεμιναρίου, παρακολουθούν εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ19/20 και είναι διάρκειας περίπου 24 εβδομάδων, από τον Οκτώβριο μέχρι τον Απρίλιο. Για τα παραπάνω Σεμινάρια λειτουργούν συνολικά 5 τμήματα με τους αντίστοιχους επιμορφωτές. Αντικείμενα και στόχοι του σεμιναρίου είναι:

*       κατασκευή ηλεκτρονικών μαθημάτων με το περιβάλλον ηλεκτρονικής

μάθησης/διδασκαλίας Moodle

*       παιδαγωγική αξιοποίηση του Scratch για τη διδασκαλία του

προγραμματισμού στο Γυμνάσιο, στο Γενικό Λύκειο και στην Τεχνική Εκπαίδευση.

*       επεξεργασία προσωπικής ιστοσελίδας στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο με

Joomla

*       αξιοποίηση πολυμεσικών εργαλείων (επεξεργασία εικόνας, βίντεο, ήχου)

στη διδακτική πράξη

*       χρήση της εφαρμογής ooVoo για την πραγματοποίηση τηλεδιασκέψεων

*       Χρήση των wikis στην εκπαίδευση

*       Χρήση ιστοεξερευνήσεων στη διδασκαλία

*       Δημιουργία κόμικ με το pixton

*       Δημιουργία ηλεκτρονικού περιοδικού στο ΠΣΔ

*       Αξιοποίηση του φωτόδεντρου

*       Εξοικείωση με εργαλεία Web 2.0 όπως το Quizlet, Wallwisher, Wordle,

storyjumper, glogster, timetoast, google maps

*       Δημιουργία εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με το λογισμικό Hotpotatoes

*       Χρήση των εννοιολογικών χαρτών στη διδασκαλία

Οι εκπαιδευόμενοι έχουν πρόσβαση στο υλικό των σεμιναρίων μέσω της πλατφόρμας ηλεκτρονικής μάθησης του Moodle, ενώ υπάρχει υποστήριξη των συμμετεχόντων μέσω της κοινότητας που έχει δημιουργηθεί, με τη χρήση εργαλείων όπως forum, chat, email, ooVoo (τηλεδιάσκεψη).

 Όλοι οι εμπλεκόμενοι συμμετέχουν εθελοντικά. Υπάρχει η ομάδα παραγωγής και ανάρτησης υλικού η οποία αποτελείται από 5 περίπου εκπαιδευτικούς και παράλληλα η ομάδα επιμορφωτών, που είναι 45 εκπαιδευτικοί, εμψυχώνει και συντονίζει τις e - τάξεις. Κάθε εβδομάδα αναρτάται το υλικό μιας καινούργιας διδακτικής ενότητας και απαιτείται από τους συμμετέχοντες η υποβολή εργασιών σχετικών με την αντίστοιχη ενότητα. Η ύλη των σεμιναρίων συνδιαμορφώνεται από όλη την κοινότητα μέσα από την συμπλήρωση ερωτηματολογίων. Όπως και πέρυσι έτσι και φέτος, συμμετέχουν σαν επιμορφωτές και κάποιοι από τους παλαιότερους επιμορφούμενους.

 Με την επιτυχή ολοκλήρωση του σεμιναρίου, η  οποία συνίσταται στην αποστολή τουλάχιστον του 70% των εργασιών και στη συμμετοχή στην κοινότητα, δίνεται βεβαίωση παρακολούθησης.

Ο Υπεύθυνος των σεμιναρίων

Νίκος Τζιμόπουλος