desk-605497_1280

Η ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση αποτελεί δικαίωμα όλων των παιδιών στον κόσμο, κάτι που έχει αποδεχτεί η ελληνική πολιτεία με την υπογραφή της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Το Παρατηρητήριο θεωρεί δεδομένη και αυτονόητη την υποχρέωση της ελληνικής πολιτείας έναντι όλων των παιδιών που ζουν στην Ελλάδα, επομένως και των παιδιών των προσφύγων, να εξασφαλίσει ισότιμη πρόσβαση στο σχολείο.

Περισσότερα →

Category-Default-Image-06

Διεθνώς, η λήψη εκπαιδευτικών αποφάσεων σε πολλαπλά επίπεδα (Σχολική Τάξη, Σχολική Μονάδα, Εκπαιδευτικές Πολιτικές) βασίζεται, σε διαρκώς αυξανόμενο βαθμό, στην επεξεργασία, ανάλυση και αξιοποίηση Εκπαιδευτικών Δεδομένων.  Για το λόγο αυτό, η Αναλυτική Εκπαιδευτικών Δεδομένων (Educational Data Analytics) αποτελεί ένα από τα πλέον δημοφιλή αντικείμενα εκπαιδευτικής έρευνας και  καινοτομίας. Ταυτόχρονα, η ανάπτυξη ικανοτήτων ανάλυσης και αξιοποίησης εκπαιδευτικών δεδομένων (Data Literacy) συμπεριλαμβάνεται στα αναδυόμενα θέματα επαγγελματικής κατάρτισης και επιμόρφωσης εκπαιδευτικών.

Περισσότερα →

desk-605497_1280

Στις 26 Νοεμβρίου γιορτάζουμε την εκπαιδευτική ρομποτική στο χώρο της Τεχνόπολης του Δήμου Αθηναίων με ομιλίες και παρουσιάσεις από μικρούς και μεγάλους στο πλαίσιο του συνεδρίου RoboESL! Στόχος του συνεδρίου είναι η ανάδειξη και η προώθηση της ρομποτικής ως εργαλείου μάθησης για όλα τα παιδιά και όχι μόνο για τους «προικισμένους» μαθητές/τριες. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην αξιοποίηση της ρομποτικής για τη δημιουργία μαθησιακού περιβάλλοντος που θα υποστηρίζει μαθητές/τριες σε κίνδυνο σχολικής αποτυχίας και πρόωρης αποχώρησης από το σχολείο. Το συνέδριο περιλαμβάνει εισηγήσεις από εκπαιδευτικούς και παρουσιάσεις έργων ρομποτικής από σχολικές ομάδες.

Περισσότερα →

Category-Default-Image-03

Οι φετινοί παγκόσμιοι τελικοί αγώνες του διεθνούς μαθητικού διαγωνισμού F1 in Schools θα διενεργηθούν στο Austin του Texas από 16 έως 19 Οκτωβρίου 2016, στο περιθώριο του Grand Prix της Formula 1 στις ΗΠΑ, με την συμμετοχή 39 ομάδων μαθητών από όλο τον κόσμο. Την Ελλάδα θα εκπροσωπήσουν η ομάδαΠερισσότερα →

Σας γνωρίζουμε ότι στο ΦΕΚ 1353 Β΄/13-05-2016 δημοσιεύτηκε η με αριθμ. Φ.151/75660/Α5/11-05-2016 υπουργική απόφαση με θέμα : «Κάλυψη εξόδων μετακίνησης, διαμονής και διατροφής υποψηφίων που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις το ίδιο έτος κατά το οποίο αποφοιτούν  από Γενικό ή Επαγγελματικό Λύκειο και  εξετάζονται πανελλαδικά σε άλλη σχολική μονάδα  από αυτήΠερισσότερα →

desk-605497_1280

Η έννοια της Αυτό-Αποτελεσματικότητας (SelfEfficacy) των εκπαιδευτικών αναφέρεται στις προσωπικές τους εκτιμήσεις  αναφορικά με την προσωπική τους αποτελεσματικότητα στην κινητοποίηση των μαθητών και στην προαγωγή της μάθησης, η οποία με τη σειρά της επηρεάζει τόσο το μαθησιακό περιβάλλον όσο και το επίπεδο των σχολικών επιδόσεων των μαθητών (Bandura, 1993).  Η  Αυτό-Αποτελεσματικότητα σχετίζεται με τον εκπαιδευτικό προσανατολισμό και με τις διδακτικές πρακτικές που εφαρμόζουν οι εκπαιδευτικοί, ενώ έχει φανεί ότι επηρεάζει τη θέσπιση διδακτικών στόχων, το σχεδιασμό των διδασκαλιών τους, καθώς και τη δέσμευση αλλά και την ανθεκτικότητά τους στην αντιμετώπιση εμποδίων (Klassen, Bong, Usher, Chong, Huan, Wong, & Georgiou, 2009; TchannenMoran & Woolfolk Hoy, 2001, 2002). Πέραν αυτών, η Αυτό-Αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών έχει φανεί ότι σχετίζεται και με την επιτυχία των μαθητών όχι μόνο ως προς τη διαχείριση του άγχους και την καλύτερη απόδοσή τους (Ashton & Webb, 1986), αλλά και ως προς τις σχολικές τους επιδόσεις (Caprara et al., 2006).

Περισσότερα →

desk-605497_1280

Σύμφωνο Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και της Εκκλησίας της Ελλάδος θα υπογράψουν ο υπουργός  Νίκος Φίλης και ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος.

Περισσότερα →

Category-Default-Image-01

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων μελετά με προσοχή το σοβαρότατο ζήτημα των πτυχίων Ιδιωτικών ΤΕΕ για την περίοδο 2004-2008. Τα πτυχία αυτά χορηγήθηκαν από σχολές ιδιωτικής εκπαίδευσης οι οποίες έκλεισαν μετά από τη διαπίστωση σωρείας παραβάσεων και ατασθαλιών. Σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν.3577/2007 (Α΄ 130) επί υπουργίαςΠερισσότερα →

Category-Default-Image-01

 Στις 9 Φεβρουαρίου 2016, την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, η δράση eSafety Label του Ευρωπαϊκού Σχολικού Δικτύου (EUN) εορτάζει 2 χρόνια επίσημης παρουσίας, με τα ελληνικά σχολεία να διατηρούν την ευρωπαϊκή πρωτιά στην πιστοποίηση σχολείων με την ετικέτα ψηφιακής ασφάλειας.

Περισσότερα →

Category-Default-Image-01

Παρασκευή 29 Ιανουαρίου – Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2016. Με αφορμή την εορτή των Τριών Ιεραρχών και στο πλαίσιο της συνεργασίας Εκκλησίας και Πολιτείας στα θέματα κοινωνικής συνοχής και αντιμετώπισης της ανθρωπιστικής κρίσης, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και το Ίδρυμα Νεότητας και Οικογένειας της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών συνδιοργανώνουν διημερίδα με τίτλοΠερισσότερα →