«Καινοτόμοι δάσκαλοι, εμπνευσμένα παιδιά και προηγμένη κοινωνία»

Το πρόγραμμα Erasmus+ KA1  «Καινοτόμοι δάσκαλοι, εμπνευσμένα παιδιά και προηγμένη  κοινωνία» σχεδιάστηκε από τη διεύθυνση ΠΕ Λάρισας, ώστε να ικανοποιήσει τις ανάγκες επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών τριών μικρών μονοθέσιων νηπιαγωγείων της επαρχίας Ελασσόνας ( ΜΕΣΟΧΩΡΙΟΥ-ΚΑΡΥΑΣ-ΟΛΥΜΠΙΑΔΑΣ) πάνω σε νέα, καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα και μεθόδους που υλοποιούνται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη.

Σε πρώτη φάση πραγματοποιήθηκε μία κινητικότητα στο Ελσίνκι της Φινλανδίας (καλοκαίρι του 2019),  όπου οι εκπαιδευτικοί Νίκη Σπαθάρα, Σταυρούλα Κουβέλα και Ζωή Πλιάρη, συμμετείχαν στον κύκλο μαθημάτων «Innovative Approaches to Teaching»  του οργανισμού  ITC. Εκεί είχαν την ευκαιρία να εκπαιδευτούν πάνω σε καινοτόμες στρατηγικές εκπαίδευσης:  μάθηση βασισμένη σε εργασίες/πρότζεκτς,   μάθηση βασισμένη  στο παιχνίδι,  μάθηση από ομότιμους,  χρήση νέων τεχνολογιών,  του υπολογιστή και  πλήθους εφαρμογών που κεντρίζουν το ενδιαφέρον και προάγουν την κριτική και δημιουργική σκέψη, την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, τη μεταγνώση, τις ικανότητες επικοινωνίας και συνεργασίας.

Σε δεύτερη φάση οι εκπαιδευτικοί επισκέφτηκαν το Windmill Integrated Primary school and Νursery  στο Dungannon της Β. Ιρλανδίας (φθινόπωρο του 2019).  Εκεί είχαν  την ευκαιρία να παρακολουθήσουν καλές πρακτικές και καινοτόμες μεθόδους  διδασκαλίας  συμμετέχοντας ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία σε τρία τμήματα του σχολείου (job shadowing). Το πρόγραμμα περιελάμβανε παρακολούθηση υποδειγματικών διδασκαλιών πάνω στη μεθοδολογία του "outdoor learning", της βιωματικής μάθησης  μέσω του οργανωμένου και αυτοσχέδιου παιχνιδιού και της  επαφής με τη φύση.  Ακόμα την εισαγωγή των νέων τεχνολογιών, εργαλείων και εφαρμογών στις μικρές τάξεις καθώς και  πολιτιστικές ανταλλαγές ανάμεσα στα σχολεία.

Ο βασικός σκοπός της δράσης  ήταν το άνοιγμα στην κοινωνία της Ευρώπης του 21ου αιώνα,  προσεγγίζοντας με σεβασμό και κατανόηση τους διαφορετικούς πολιτισμούς και ανθρώπους,  βλέποντας τα σχολεία ως χώρο ανταλλαγής, αλληλεπίδρασης  και δημιουργίας που οδηγεί στην καινοτομία και την κοινωνική ανάπτυξη.