1o Γυμνάσιο Βύρωνα Erasmus+ “Leaving in a Challenging World”/Virtual Mobiliy in Iceland

To πρόγραμμα Erasmus+ Living in a Challenging World στο οποίο συμμετείχε το σχολείο μας ολοκληρώθηκε με επιτυχία με την τελευταία εικονική μετακίνηση που πραγματοποιήθηκε στο Isafjordur της Ισλανδίας, όπου το σχολείο-οικοδεσπότης είχε καταρτίσει ένα πολύ ενδιαφέρον και καλά οργανωμένο πρόγραμμα.

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία με βιντεοπαρουσιάσεις να γνωρίσουν ενδιαφέροντα στοιχεία για την Ισλανδία, την περιοχή του Isafjordur και τα δύο σχολεία τους.

Τα σχολεία παρουσίασαν τον τρόπο με τον οποίο εργάστηκαν για τη θεματική αυτής της συνάντησης που ήταν τα άρθρα 28, 29, 30 της Οικουμενικής Διακήρυξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Άρθρο 28: Το Δικαίωμα να ζει κανείς σε μια ελεύθερη και δίκαιη κοινωνία

Άρθρο29: Οι υποχρεώσεις απέναντι στην κοινότητα

Άρθρο 30: Τα δικαιώματα της Διακήρυξης είναι αδιαπραγμάτευτα.

Η ελληνική ομάδα εστίασε την εργασία της σε τρεις άξονες:

http://livinginachallengingworld.hostingerapp.com/2020/12/presentation-in-iceland

  • στη μελέτη των άρθρων με τη βοήθεια βίντεο, βιωματικών παιχνιδιών, padlet στο twinspace για τους μαχητές των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
  • στη μελέτη της εκπαίδευσης στην Ελλάδα από τη δεκαετία του 1950 έως σήμερα. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν πώς το ιστορικό και το αντίστοιχο κοινωνικό πλαίσιο της χώρας επηρέαζε το εκπαιδευτικό σύστημα στη χώρα μας , ώστε να φτάσουμε στο σχολείο του σήμερα όπου αναδεικνύεται πώς το σύγχρονο ανοικτό και δημοκρατικό σχολείο μπορεί να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές του να είναι ενεργοί πολίτες, έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τα σύγχρονα προβλήματα αποτελεσματικά.
  • Οι μαθητές του Erasmus παρουσίασαν με γραφήματα μέρος από τα αποτελέσματα μιας εκτεταμένης έρευνας που έκαναν στο σχολείο με κεντρικό θέμα τις υποχρεώσεις των μαθητών-πολιτών και τη συμπεριφορά σε διάφορους τομείς της καθημερινότητάς τους.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfh0nqO0LJNTkApNLLhpM3y3fyGgNW47a_L8QaGXSQ4aEJlFg/viewanalytics

Πραγματοποιήθηκαν

  • δραστηριότητες γνωριμίας μέσω παιχνιδιών («σπάσιμο πάγου»).
  • μια πολύ ενδιαφέρουσα διάλεξη σε δύο μέρη από την εκπρόσωπο της Διεθνούς Αμνηστίας Vala Ósk Bergsveinsdóttir. Αναδείχτηκαν προβλήματα που υπάρχουν σε πολλά κράτη σε σχέση με την ισότητα των δύο φύλων, το δικαίωμα σε δίκαιη δίκη, την καταπάτηση της ελευθερίας του λόγου, την ισότητα ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση κ.λ.π.
  • Εργαστήρια μεικτών ομάδων  σχετικά με τις υποχρεώσεις  και πώς μπορεί να συμβάλλει ο κάθε ένας προκειμένου οι κυβερνήσεις – κράτη να σέβονται τα άρθρα.

Οι μαθητές μας συμμετείχαν ενεργά στις συζητήσεις και ανέλαβαν να παρουσιάσουν αποτελέσματα των ομάδων τους.

  • Ακολούθησε η αξιολόγηση του προγράμματος μέσω google form.

 

  • Ομιλίες των συντονιστών/στριών των συνεργαζόμενων σχολείων σε έναν γενικότερο απολογισμό. Κοινό συμπέρασμα η επίτευξη των αρχικών στόχων του προγράμματος και η γόνιμη συνεργασία μεταξύ των χωρών. Από τη δική μας μεριά τονίστηκε ιδιαίτερα η επίτευξη της εμπλοκής, όσο ήταν δυνατό, όλης της σχολικής μας κοινότητας σε σημαντικά σημεία του προγράμματός μας.

 

Συγχαρητήρια στους μαθητές μας για την υποδειγματική τους παρουσία. Η ομάδα Erasmus δεν πτοήθηκε από τις αποστάσεις. Η τελική προετοιμασία των μαθητών πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεδιασκέψεων και οι μαθητές κατάφεραν να λειτουργήσουν  επιτυχημένα ως ομάδα στην εικονική κινητικότητα.

Διδαχτήκαμε πολλά μαθητές και καθηγητές σε αυτό το «ταξίδι».

Υπεύθυνες παρουσίασης και υποστήριξης της εικονικής κινητικότητας οι καθηγήτριες

Μπολτσή Βασιλική (υπεύθυνη υλοποίησης), Καστόρα Αγλαϊα, Βεργυρή Ματίνα