2o Γυμνάσιο Σάμου – Συναντήσεις στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ Ρομποτικής με JAVA

Δελτίο Τύπου

2ο Γυμνάσιο Σάμου 2019-2020 

Το 2ο Γυμνάσιο Σάμου συμμετέχει τη φετινή χρονιά 2019-2020 σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ Σχολικής Εκπαίδευσης (School Exchange Partnerships KA229) με σύμπραξη ανταλλαγών μαθητών μεταξύ των Σχολείων Γερμανίας (Luitpold Gymnasium Munchen), Ιταλίας (Liceo Scientifico Statale Enrico Fermi di Ragusa) και Πορτογαλίας (Agrupamento de Escolas D. Dinis Lisboa).

Ο τίτλος του προγράμματος που υλοποιείται είναι Exchange of ICT practices: Java robot programming in a European context.

Κύριος στόχος του σχεδίου είναι η εισαγωγή του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού με JAVA για την πλατφόρμα εκπαιδευτικής ρομποτικής LEGO EV3 με έμφαση σε ανάπτυξη εφαρμογών που θα αναδεικνύουν την πολιτιστική κληρονομιά της κάθε χώρας. Για το λόγο αυτό οι μαθητές θα μοιράζονται τις ιδέες τους στην πλατφόρμα eTwinning και θα προγραμματίζουν σε διακρατικές ομάδες διαμοιραζόμενοι τον κώδικά τους σε σχετικές πλατφόρμες.

Μπορείτε να μαθαίνετε τα τελευταία νέα του προγράμματός μας από την επίσημη eTwinning σελίδα: https://twinspace.etwinning.net/96054/

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

  • C1 Κοινή επιμόρφωση προσωπικού (C1 Short-term joint staff training events)

Επτά εκπαιδευτικοί Πληροφορικής, ένας Τεχνολόγος και μία καθηγήτρια Αγγλικής που συμμετέχουν στο πρόγραμμα από Ιταλία, Πορτογαλία, Γερμανία και Ελλάδα, συναντήθηκαν στο Μόναχο της Γερμανίας, στο εκπαιδευτικό ίδρυμα Luitpold-Gymnasium από 5/10/2019 έως 11/10/2019 και εκπαιδεύτηκαν στη χρήσης της αντικειμενοστραφούς γλώσσας προγραμματισμού JAVA σε προγραμματισμό ρομπότ LEGO EV3 με leJOS στο περιβάλλον Eclipse. Η εκπαίδευση ήταν από εξωτερικό συνεργάτη ηγέτη στο χώρο το Fraunhofer Institute γνωστό για την πρωτοβουλία Roberta Initiative – Learning with robots και συγκεκριμένα την κα Beate Jost (Intelligent Analysis and Information Systems IAIS).

Από την Ελλάδα παρέστησαν: ο εκπαιδευτικός Πληροφορικής κ Μπαρέκος Βασίλειος, ο Τεχνολόγος εκπαιδευτικός κ Ευαγγέλου Ευθύμιος και η εκπαιδευτικός Πληροφορικής κα Χατζηαγγέλου Ειρήνη που συμμετέχουν και συνεργάζονται στο ανωτέρω πρόγραμμα.

Επίσης στο workshop έγινε αναφορά στην πλατφόρμα του eTwinning της κοινότητας των σχολείων της Ευρώπης με στόχο την εξοικείωση και την ανταλλαγή καλών πρακτικών καθώς θα χρησιμοποιηθεί ως βασικό εργαλείο του συγκεκριμένου προγράμματος. Επιπρόσθετα έγιναν επισκέψεις για γνωριμία με την τοπική Γερμανική και Βαυαρική κουλτούρα.

Όλα αυτά θα αξιοποιηθούν κατά το επόμενο στάδιο του σχεδίου που αφορά την προγραμματιστική υλοποίηση από μαθητές των στοιχείων τοπικής κουλτούρας των συμμετεχόντων χωρών με τη βοήθεια της εκπαιδευτικής ρομποτικής.

  • Τεχνική Ημερίδα των σχεδίων Erasmus+

Ο υπεύθυνος υλοποίησης του προγράμματος εκπαιδευτικός κ Μπαρέκος παρακολούθησε στις 8/11/2019 στη Θεσσαλονίκη, Τεχνική Ημερίδα, για την οικονομική και τεχνική διαχείριση της υλοποίησης των σχεδίων Στρατηγικών Συμπράξεων ΚΑ229 Erasmus+ που διοργάνωσε η Εθνική Μονάδα Συντονισμού – ΙΚΥ.

Εκεί μεταξύ άλλων τονίστηκε ότι η ΕΕ αναγνωρίζοντας την επιτυχία του προγράμματος Erasmus+, για τον επόμενο κύκλο υπερδιπλασιάζει τις χρηματοδοτήσεις και απλοποιεί τις διαδικασίες. Αυτό σημαίνει ότι είναι ευκαιρία και πρέπει περισσότεροι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί να μάθουν για τα οφέλη του Erasmus+ και να επιχειρήσουν να καταστρώσουν και υποβάλουν φάκελο υποψηφιότητας σχεδίου.

  • C2 Συνάντηση στη Σάμο, ανταλλαγής μαθητών (C2 Short-term exchanges of groups of pupils)

Το 2ο Γυμνάσιο Σάμου ως υπεύθυνο Σχολείο για τη φιλοξενία της 1ης συνάντησης μαθητών του Erasmus+ προγράμματος, διοργάνωσε στη Σάμο με μεγάλη επιτυχία, μια εκπαιδευτική εβδομάδα με στόχο τη συμμετοχή των μαθητών σε βιωματικά πολιτιστικά εργαστήρια μέσα από τα οποία οι τελευταίοι θα αναδείξουν ιδέες για ρομποτικές υλοποιήσεις που θα προγραμματίσουν.

Η επίσκεψη στη Σάμο πραγματοποιήθηκε από 17 έως 23 Νοεμβρίου 2019 και συμμετείχαν:

από Γερμανία ο εκπαιδευτικός Πληροφορικής κ Kirchhoff Peter με 6 μαθητές του,

από Πορτογαλία ο εκπαιδευτικός Πληροφορικής κ Almeida Carlos με 7 μαθητές του,

από Ιταλία ο εκπαιδευτικός Πληροφορικής κ Dimartino Salvatore και η καθηγήτρια Αγγλικών κα Mandara Angela με 6 μαθητές τους,

από Ελλάδα εκτός από τον εκπαιδευτικό Πληροφορικής κ Μπαρέκο Βασίλειο, τον Τεχνολόγο εκπαιδευτικό κ Ευαγγέλου Ευθύμιο και την εκπαιδευτικό Πληροφορικής κα Χατζηαγγέλου Ειρήνη, επίσης συνεργάστηκαν και παρουσίασαν στους επισκέπτες μας, η Διευθύντρια του 2ου Γυμνασίου Σάμου εκπαιδευτικός Βιολόγος κα Χατζηιωαννίδου Πατρίτσια, η εκπαιδευτικός Γερμανικής γλώσσας κα Γούλα Κατερίνα, η εκπαιδευτικός Γαλλικής γλώσσας κα Γεωργιάδου Κατερίνα και η εκπαιδευτικός Αγγλικής γλώσσας κα Χασιώτη Αγγελική.

Από το 2ο Γυμνάσιο συμμετείχαν στις διάφορες δραστηριότητες, η Ομάδα ρομποτικής του προγράμματος που αποτελείται από 19 μαθητές μας της Γ’ Γυμνασίου. Επιπλέον και άλλοι μαθητές του Σχολείου μας ενεπλάκησαν δημιουργώντας παρουσιάσεις και φυλλάδια για τους φιλοξενούμενους.

Κατά την εβδομάδα φιλοξενίας των ξένων σχολείων επισκεφτήκαμε μαζί τους και τους έγιναν ξεναγήσεις:

Στο Αρχαιολογικό Μουσείο Σάμου με σημαντικά εκθέματα και τον ψηλότερο Κούρο ύψους περίπου 5 μέτρων,

Στο χώρο του 2ου Γυμνασίου Σάμου όπου τους έγινε θερμό καλωσόρισμα από τη Διεύθυνση του Σχολείου και συναδέλφους εκπαιδευτικούς και ακολούθησε παρουσίαση των εγκαταστάσεων του Σχολείου μας στα Αγγλικά & Γερμανικά, καθώς και παρουσίαση παλαιότερων ρομποτικών κατασκευών μας.

Επισκεφτήκαμε τη Δημόσια Κεντρική Ιστορική Βιβλιοθήκη Σάμου και την ιστορική πλατεία Πυθαγόρα της πόλης Σάμου.

Περπατήσαμε στο παραδοσιακό Άνω Βαθύ (παλιά πόλη), θαυμάσαμε την παραδοσιακή αρχιτεκτονική και τη θέα, κατόπιν επισκεφτήκαμε το Πολιτιστικό Κέντρο του συλλόγου Καπετάν Λαχανά καθώς και το Θέατρο Αι Γιαννάκη.

Συμμετείχαμε σε βιωματικό εργαστήρι παραδοσιακών χορών που διοργάνωσε ο χοροδιδάσκαλος συνάδελφος εκπαιδευτικός κ Ευαγγέλου Μάκης.

Ξεναγηθήκαμε στο Λαογραφικό Μουσείο Καρλοβάσου και μάθαμε ιστορικά στοιχεία για το νησί της Σάμου.

Σε συνεννόηση με την καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αιγαίου κα Καβαλλιεράτου Εργίνα, διοργανώθηκε παρουσίαση ρομποτικών κατασκευών στην εκπαιδευτική μας επίσκεψη στην Ομάδα AegeanRobotics του Εργαστηρίου Τεχνητής Νοημοσύνης του Τμήματος Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων του Παν/μίου Αιγαίου στο Καρλόβασι.

Περπατήσαμε στο Καρλόβασι και στο γραφικό Κοκκάρι.

Επισκεφτήκαμε την Ιερά Μονή Μεγάλης Παναγιάς,

συμμετείχαμε σε βιωματικό εργαστήρι Αγγειοπλαστικής στις εγκαταστάσεις YDRIA art του κ. Χατζηλαγού Τίμου στους Κουμαραδαίους.

Επισκεφτήκαμε το Ελαιοτριβείο του κ. Καψόπουλου Ελευθέριου στους Μαυρατζαίους και είδαμε τον τρόπο παραγωγής του ελαιολάδου.

Επισκεφτήκαμε την ΙΜ Παναγία Σπηλιανή και περπατήσαμε στο τουριστικό Πυθαγόρειο.

Πραγματοποιήσαμε δεντροφύτευση με τη συνδρομή της Διεύθυνσης Δασών Σάμου ως ελάχιστη συμβολή στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και ως αντιστάθμισμα του αποτυπώματος άνθρακα των αεροπορικών μας πτήσεων.

Επισκεφτήκαμε το Μουσείο Οίνου στο Μαλαγάρι Σάμου, όπου απολαύσαμε μια πολύ εμπεριστατωμένη και ενδιαφέρουσα παρουσίαση για το Σαμιώτικο κρασί από τον κ Γιάννη Παρασύρη της Ένωσης Οινοποιητικών Συνεταιρισμών (ΕΟΣΣ) της Σάμου.

Διοργανώσαμε μεγάλη Μουσικοχορευτική Εκδήλωση (ανοιχτή στο κοινό & με δωρεάν είσοδο) με τη συμμετοχή 4 τοπικών πολιτιστικών συλλόγων προς τιμήν των επισκεπτών μας, την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2019 στο Αμφιθέατρο του Γενικού Λυκείου ΣάμουΣτην εξαιρετική αυτή παράσταση με παραδοσιακές φορεσιές συμμετείχαν: ο Χορευτικός Όμιλος Σάμου – ΧΟΡ.Ο.Σ., το Λύκειο Ελληνίδων Παράρτημα Σάμου, ο Πολιτιστικός Σύλλογος ‘Ωκυρρόη η Σαμία’, και ο Πολιτιστικός Σύλλογος Βαθέος ‘Ο Καπετάν Λαχανάς’Κάθε χορευτικό σχήμα χόρεψε 3 χαρακτηριστικούς χορούς (από τα νησιά του Αιγαίου Σάμο, Ικαρία, Κάλυμνο και Κύθηρα), σε ένα σύντομο, αλλά περιεκτικό πρόγραμμα. Την καλλιτεχνική επιμέλεια είχε ο εκπαιδευτικός κ Μάκης Ευαγγέλου, ενώ χαιρετισμό στα Ελληνικά, Αγγλικά και Ιταλικά απηύθυνε στους φιλοξενούμενους μαθητές η Διευθύντρια του 2ου Γυμνασίου Σάμου κα Πατρίτσια Χατζηϊωαννίδου. Στο τέλος της εκδήλωσης επιδόθηκαν στους εκπροσώπους των συλλόγων αναμνηστικοί πάπυροι.

Κατά αυτό τον τρόπο οι φιλοξενούμενοί μας, μέσα από τους Ελληνικούς Χορούς, γνώρισαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την κουλτούρα και την παράδοση της Ελλάδας.

Το ίδιο βράδυ ακολούθησε κοινό δείπνο με όλους τους συμμετέχοντες σε τοπική παραδοσιακή ταβέρνα.

Την τελευταία ημέρα του Erasmus+ στη Σάμο, στο αμφιθέατρο του "Μαυρογένειου" ΕΠΑΛ Σάμου, πραγματοποιήθηκαν πολιτιστικές παρουσιάσεις από τους μαθητές, αντίστοιχα κάθε χώρας, που θα οδηγήσουν σε πρωτότυπες ρομποτικές κατασκευές.

Πλέον οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες για να υλοποιήσουν και παρουσιάσουν μετά τις γιορτές την 1η τους εισαγωγική ρομποτική κατασκευή που είναι ένας μηχανισμός διαχωρισμού χρωματιστών κύβων.

Tags: #EV3 #leJOS #Erasmus+ #SAMOS

Σύντομες πληροφορίες για τα ξένα Σχολεία:

  • Luitpold Gymnasium Munchen www.luitpold-gymnasium.de
    Δυναμικό περίπου 1000 μαθητές και 70 εκπαιδευτικοί. Σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην καρδιά του Μονάχου με ειδικό ενδιαφέρον σε STEM μεθοδολογία. Εμπειρία με LEGO EV3 ρομποτική 3 έτη και συμμετοχή σε εθνικούς διαγωνισμούς. Διδάσκεται αντικειμενοστραφής προγραμματισμός με JAVA στην 10τη τάξη (μαθητές 15-16 ετών).

  • Liceo Scientifico Statale Enrico Fermi di Ragusa www.liceofermirg.edu.it
    Δυναμικό 936 μαθητές και 80 εκπαιδευτικοί. Σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με εμπειρία σε LEGO EV3 ρομποτική.

  • Agrupamento de Escolas D. Dinis Lisboa www.esecddinis.pt
    Δυναμικό περίπου 1100 μαθητές και 250 εκπαιδευτικοί. Σχολείο πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όπου διδάσκεται προγραμματισμός και εκπαιδευτική ρομποτική. Υπάρχει Σύλλογος Ρομποτικής www.clubedarobotica.pt με εμπειρία με LEGO EV3 και συμμετοχή σε πολυάριθμους εθνικούς διαγωνισμούς όπως Firefight Robot, BotOlympics και διεθνείς διαγωνισμούς όπως Robocup, First Global και CanSat.