CLIMENTRE erasmus plus KA210 Δημοτικό Σχολείο Πλατέος Ημαθίας

Αλφαβητισμός για την κλιματική αλλαγή: το ευρωπαϊκό πρόγραμμα CLIMENTRE  μεταμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές κατανοούν και ανταποκρίνονται σε μια από τις πιο κρίσιμες παγκόσμιες προκλήσεις της εποχής μας. Η πρόσφατη συνθετική έκθεση AR6 του 2023 μας παραδίδει ένα σκληρό μήνυμα, η ανθρωπογενής κλιματική αλλαγή εντείνεται, με πιο διαδεδομένες και σοβαρές περιβαλλοντικές ακρότητες στον ορίζοντα. Η έκθεση τονίζει ότι η μόνη διέξοδος είναι η αποτελεσματική και δίκαιη δράση για το κλίμα. Σε αυτό το σημείο το έργο CLIMENTRE παρεμβαίνει με ομάδα αναφοράς τους πιο ισχυρούς παράγοντες αλλαγής - τους μαθητές/τριές μας. Εφαρμόζοντας μια καινοτόμο προσέγγιση στην εκπαίδευση για το κλίμα, υπερβαίνει τα συμβατικά όρια της μάθησης στην τάξη μέσω της υλοποίησης θεματικών ημερών εκπαίδευσης με προσφορά πλούσιου, διαδραστικού, ψηφιακού υλικού, το ευρωπαϊκό έργο στοχεύει να επιτύχει τον μετασχηματισμό των παθητικών μαθητών σε δυναμικούς υποστηρικτές του περιβάλλοντος, βελτιώνοντας την κατανόησή τους σχετικά με τους τρόπους που η κλιματική αλλαγή επηρεάζει τις τοπικές τους κοινότητες, ενθαρρύνοντας την κριτική σκέψη, καλλιεργώντας τις επιχειρηματικές δεξιότητες, παρακινώντας τους μαθητές να αναλάβουν δράση  υπέρ του κλίματος. Η ευρωπαϊκή συνεργασία περιλαμβάνει σχολεία και οργανισμούς από Ελλάδα, Τουρκία και Εσθονία με έμφαση στην προσέγγιση της  οικοδόμησης της κλιματικής παιδείας στις σχολικές κοινότητες. Όταν οι μαθητές/τριες κατανοούν τον αντίκτυπο των καθημερινών τους συνηθειών και πιστέψουν ότι έχουν τη δυνατότητα να κάνουν τη διαφορά, γίνονται οι καταλύτες του ευρύτερου κοινωνικού μετασχηματισμού, οι κριτικά σκεπτόμενοι, περιβαλλοντικοί πρωταθλητές. Η ενεργητική διδασκαλία που ενθαρρύνει την κριτική σκέψη, η επίλυση προβλημάτων μέσω επιστημονικής έρευνας, οι βιωματικές μαθησιακές εμπειρίες προωθούν την ανοιχτή εκπαίδευση και την αναγνώριση της θεμελιώδους αλήθειας πως η εκπαίδευση για το κλίμα πρέπει να είναι παγκόσμια σε προοπτική και ευαίσθητη σε τοπικά πλαίσια.

Επιμέλεια άρθρου και ανάρτηση: Μαρία Ταχτσόγλου ΠΕ70, Δ/ντρια του Δ.Σ.Πλατέος Ημαθίας