Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η 1η κινητικότητα του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ του 4ου Δημοτικού Σχολείου Διδυμοτείχου, η οποία πραγματοποιήθηκε στη Φλωρεντία της Ιταλίας από τις 4 έως και τις 9 Μαΐου 2026. Η κινητικότητα αποτελεί μέρος του σχεδίου 2025-1-EL01-KA122-SCH-000334384 «Μαζί Δημιουργούμε το Αύριο: Συμπερίληψη, Βιωσιμότητα & Ψηφιακές Δεξιότητες για όλους»
Στην εκπαιδευτική δράση συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, Ελένη Τζαβέλλα και Μαρίνα Τοτολίδου, παρακολουθώντας το επιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο: «Teaching for a Sustainable World: Climate Change and Global Civilization».
Το πρόγραμμα επικεντρώθηκε στη σύγχρονη πρόκληση της κλιματικής κρίσης και στον ρόλο της εκπαίδευσης στη διαμόρφωση ενεργών και υπεύθυνων παγκόσμιων πολιτών. Μέσα από βιωματικές και συνεργατικές δραστηριότητες, οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να εμβαθύνουν σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης, κοινωνικής δικαιοσύνης, ανισότητας, οικολογικού αποτυπώματος και παγκόσμιας αλληλεξάρτησης.
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, εκπαιδευτικοί από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες αντάλλαξαν καλές πρακτικές και συμμετείχαν σε εργαστήρια και συζητήσεις που αφορούσαν:
- την Εκπαίδευση για την Παγκόσμια Ιθαγένεια,
- τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ,
- την κλιματική αλλαγή και τις κοινωνικές της επιπτώσεις,
- τη σχεδίαση δράσεων με περιβαλλοντικό και κοινωνικό αντίκτυπο,
- την ανάπτυξη πρωτοβουλιών με ενεργή συμμετοχή των μαθητών.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ενσωμάτωση θεμάτων κλιματικής αλλαγής και παγκόσμιας πολιτειότητας στη σχολική καθημερινότητα με ολιστικό και διαθεματικό τρόπο, καθώς και στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, της ενσυναίσθησης και της ενεργού συμμετοχής των μαθητών.
Οι συμμετέχουσες εκπαιδευτικοί ενίσχυσαν σημαντικά:
- τις γλωσσικές και επικοινωνιακές τους δεξιότητες στην αγγλική γλώσσα,
- τις οργανωτικές και συνεργατικές τους ικανότητες,
- τη διαπολιτισμική τους συνείδηση,
- τις δεξιότητες σχεδιασμού και υλοποίησης καινοτόμων εκπαιδευτικών δράσεων.
Παράλληλα, μέσα από τη συνεργασία με συναδέλφους από όλη την Ευρώπη, απέκτησαν πολύτιμες εμπειρίες και εργαλεία που θα αξιοποιηθούν στη σχολική κοινότητα του 4ου Δημοτικού Σχολείου Διδυμοτείχου, με στόχο τη δημιουργία ενός σχολείου ανοιχτού στη βιωσιμότητα, τη συμπερίληψη και την ενεργή πολιτειότητα.
Η συμμετοχή στο πρόγραμμα Erasmus+ αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία επαγγελματικής ανάπτυξης και ευρωπαϊκής δικτύωσης, ενισχύοντας τον εκσυγχρονισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την εξωστρέφεια του σχολείου μας.
Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Διδυμοτείχου συνεχίζει δυναμικά την ευρωπαϊκή του πορεία, επενδύοντας στη γνώση, τη συνεργασία και στις αξίες της βιώσιμης ανάπτυξης και της ενεργού συμμετοχής των μαθητών σε έναν καλύτερο κόσμο.
«Με την επιχορήγηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ωστόσο, οι απόψεις και οι γνώμες που διατυπώνονται εκφράζουν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών και δεν αντιπροσωπεύουν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) . Ούτε η Ευρωπαϊκή Ένωση ούτε η χορηγούσα αρχή μπορούν να θεωρηθούν υπεύθυνες γι’ αυτές».



