Δημιουργία ιστοσελίδας για δυσλεκτικούς μαθητές

Τα παιδιά με δυσλεξία λόγω του έντονου άγχους που αντιμετωπίζουν κατά την αποκωδικοποίηση του γραπτού κώδικα, καθώς επίσης και από τα συναισθήματα απογοήτευσης και ματαίωσης που σωρεύονται κατά τη μαθησιακή διαδικασία, συχνά οδηγούνται σε απόσυρση, επιδίωξη προσοχής με αρνητικό τρόπο, αντικοινωνική και παραβατική συμπεριφορά στο σχολικό και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον.

Ενώ στα άτομα με δυσλεξία φαίνεται η ανάγκη τους για οπτικοποίηση και η φαντασία τους να είναι ενισχυμένη, καταλήγουν πολλές φορές να απορρίπτουν οποιοδήποτε μέσο χρησιμοποιεί τον γραπτό κώδικα ως μέσο επικοινωνίας. Η σταδιακή απομάκρυνση από το βιβλίο είναι έκδηλη, είτε ως μέσο μάθησης, είτε ως μέσο ψυχαγωγίας. Για το λόγο αυτό δημιουργήθηκε η ιστοσελίδα readable.sch.gr για μαθητές και μαθήτριες 9- 13 ετών με δυσλεξία και αναγνωστικές δυσκολίες. Περιλαμβάνει άρθρα δομημένα σύμφωνα με τη μέθοδο «easytoread» και είναι διαμορφωμένη εξ ολοκλήρου με τη γραμματοσειρά OpenDyslexicGreek σε χρώμα μπλε-μαύρο με φόντο άσπρο-εκρού.

Δίνει τη δυνατότητα δωρεάν «download» της γραμματοσειράς της δυσλεξίας για εγκατάσταση σε η/υ και διαθέτει ανοιχτά για ανάγνωση online λογοτεχνικά βιβλία. Οι μαθητές δέχτηκαν με ενθουσιασμό τις δυνατότητες που τους παρείχε η σελίδα στη μελέτη των μαθημάτων τους και γενικότερα το περιεχόμενό της, ενώ από τη συμμετοχή τους στη διαμόρφωση της σελίδας, κατάφεραν να δουν με διαφορετική ματιά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν.

http://www.latsis-foundation.org/ell/ekpaidefsi-epistimi-politismos/ekpaidefsi/protovathmia/all/2017/dimiourgia-istoselidas-gia-dyslektikous-mathites