Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS+ με κωδικό 2023-1-EL01-KA121-SCH-000129483, το σχολείο μας, ως διαπιστευμένο σχολείο με Κωδικό διαπίστευσης 2020-1-EL001-KA1200-SCH-000094713 και με στόχους: την εκπαίδευση των μελών του σε καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές, παιδαγωγικές προσεγγίσεις και στρατηγικές διαχείρισης της τάξης, τη μελέτη του τρόπου ενσωμάτωσης των Νέων Τεχνολογιών και την ενσωμάτωσή τους στη διδασκαλία των Μαθηματικών, την έκθεση σε διαφορετικούς τρόπους σκέψης και μάθησης στο πλαίσιο του μαθήματος, πραγματοποιήθηκε μετακίνηση του εκπαιδευτικού κ. Παναγιώτη Ρεμπάπη - Μαθηματικό στο σχολείο Kvennaskólinn, στην πρωτεύουσα Reykjavik της Ισλανδίας, από τις 26 έως τις 30 Αυγούστου 2024.
Το σχολείο αυτό είναι ένα από τα παλαιότερα σχολεία της χώρας και ιδρύθηκε το 1874 ενώ το φθινόπωρο του 1977, άρχισε να σπουδάζει στο σχολείο το πρώτο αγόρι. Έκτοτε, ο αριθμός των αγοριών στο σχολείο αυξάνεται και πλέον αποτελούν περίπου το 30% των μαθητών. Το σχολείο έγινε γυμνάσιο το 1979 και οι πρώτοι μαθητές/-τριες αποφοίτησαν το 1982. Στεγάζεται σε τρία διαφορετικά κτίρια το ένα κοντά στο άλλο. Το κλίμα του σχολείου χαρακτηρίζεται από σπιτική ατμόσφαιρα, θετικότητα και καλή επικοινωνία μαθητών και προσωπικού με αλληλοσεβασμό. Δίνεται έμφαση στις ποικίλες μεθόδους διδασκαλίας, στη σκληρή δουλειά των μαθητών/-τριών, στην καλή εργασιακή ηρεμία κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, στη φιλοδοξία και την υπευθυνότητα στη μάθηση, στην προσωπική και ζεστή επικοινωνία. Η ομαδοσυνεργατική εκπαίδευση είναι, επίσης, ένα πλούσιο μέρος της σχολικής εργασίας. Δίνεται ιδιαίτερη προσοχή σε έξι βασικά στοιχεία σε όλες τις σχολικές δραστηριότητες. Γραμματισμός με ευρεία έννοια, βιωσιμότητα, δημοκρατία και ανθρώπινα δικαιώματα, ισότητα, δημιουργικότητα, υγεία και ευημερία. Στόχος είναι να προετοιμαστούν οι μαθητές ώστε να γίνουν κριτικοί, ενεργοί και ικανοί συμμετέχοντες σε μια ισότιμη και δημοκρατική κοινωνία όπου θα λάβουν υπεύθυνη στάση απέναντι στα περιβαλλοντικά ζητήματα και να συνειδητοποιήσουν την ευθύνη και την επιρροή του ανθρώπου στο οικοσύστημα της γης.
Αρχικά, ο συμμετέχων εκπαιδευτικός του προγράμματος, ξεναγήθηκε από την Υποδιευθύντρια κ. Ásdís Arnaldsστους στους χώρους του σχολείου το οποίο είναι πλήρως εξοπλισμένο, και είχε μια ωφέλιμη, χρήσιμη και εποικοδομητική συζήτηση με τη Διευθύντρια του σχολείου κ. Kolfinna Jóhannesdóttir για τα εκπαιδευτικά συστήματα Ελλάδας και Ισλανδίας. Δίδαξε με συνδιδασκαλία Μαθηματικά και παρακολούθησε μαθήματα στις Α΄ και Β΄ τάξεις (μαθήματα Φυσικής, Χημείας, Ιστορίας και Ανθρωπολογίας) τα οποία διδάσκονται και με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών, αποκτώντας νέες δεξιότητες για καλύτερη οργάνωση και αποτελεσματικότερη αξιοποίηση της Ψηφιακής Τεχνολογίας. Συμμετείχε σε ειδική τάξη με πρόγραμμα το οποίο απευθύνεται σε μαθητές/-τριες που χρειάζονται εξειδικευμένη, εξατομικευμένη μάθηση να ταιριάζει με τις δεξιότητές τους. Παρακολούθησε, επίσης, τάξη όπου παρέχεται βοήθεια σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες ή άλλα ειδικά προβλήματα όπου καταβάλλονται προσπάθειες να αποτραπεί η εγκατάλειψη του σχολείου, χωρίς να διακυβεύονται οι απαιτήσεις του σχολείου. Σε όλα τα μαθήματά τους οι Ισλανδοί εκπαιδευτικοί καλωσόρισαν θερμά τον εκπαιδευτικό στις τάξεις τους, όπου παρουσίασε συνοπτικά το σχολείο του και την πόλη της Λάρισας.
Ο εκπαιδευτικός απέκτησε πολύτιμες γνώσεις για το ισλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα, μαθαίνοντας νέες παιδαγωγικές στρατηγικές και τεχνικές που θα ενσωματώσει στη διδασκαλία του στο σχολείο του.
Η παρουσία ενός εκπαιδευτικού από την Ελλάδα διεύρυνε τους πολιτιστικούς ορίζοντες των Ισλανδών μαθητών/-τριών, καλλιεργώντας μια βαθύτερη εκτίμηση για τη διαφορετικότητα και τη διεθνή συνεργασία, ενθαρρύνοντας τόσο το προσωπικό όσο και τους μαθητές/-τριες να σκέφτονται πέρα από το τοπικό τους πλαίσιο και να εξετάζουν ευρύτερες ευρωπαϊκές προοπτικές.
Η εκπαιδευτική επίσκεψη ενίσχυσε τη σχέση μεταξύ των ελληνικών και των ισλανδικών σχολείων, ανοίγοντας το δρόμο για μελλοντικές ανταλλαγές και κοινές εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες. Αυτή η συνεργασία μπορεί να οδηγήσει σε συνεχή οφέλη, όπως η ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών και η αμοιβαία υποστήριξη στην ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών.
Εκτός από τις δραστηριότητες του σχολείου, ο εκπαιδευτικός περιηγήθηκε στα αξιοθέατα της πρωτεύουσας Reykjavik. Στην Προτεσταντική εκκλησία Hallgrimskirkja, στο πολύχρωμο δρόμο (Rainbow Street), στην αίθουσα συναυλιών και συνεδρίων Harpa, στο Εθνικό Μουσείο της Ισλανδίας, στον Χρυσό Κύκλο (Golden Circle) και το το Εθνικό πάρκο (Thingvellir).
Η κινητικότητα αυτή προσέφερε πολλά οφέλη, ο εκπαιδευτικός επέστρεψε με εμπειρία συνεργασίας και συνύπαρξης, εμπλουτίστηκε με νέες γνώσεις και προσεγγίσεις στην εκπαίδευση μέσω του προγράμματος Erasmus+, ενισχύοντας τη δημιουργικότητα και τη συνεργασία στον εκπαιδευτικό τομέα ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσει διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος για τις νέες γνώσεις και δεξιότητες απαραίτητες για την εκπαιδευτική διαδικασία με μέσα αποτελεσματικής διάδοσης των αποτελεσμάτων.