eTwinning project: ‘CYBER AMBASSADORS”

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ: Μαθητές Λυκείου που αποφοιτούν χωρίς Ψηφιακό και Μιντιακό γραμματισμό.

Η ενίσχυση του ψηφιακού (εγ)γραμματισμού αποτελεί έναν από τους επτά πυλώνες του ψηφιακού θεματολογίου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ευρώπη το 2020. Αυτό αποκτά ιδιαίτερη σημασία όταν υφίσταται το παράδοξο ότι οι οι μαθητές παρότι ψηφιακοί ιθαγενείς (Prensky, 2001) και παρά τη συνεχή ενασχόλησή τους με την περιήγηση στο διαδίκτυο και την ενεργό εμπλοκή τους στα κοινωνικά δίκτυα δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ως ψηφιακά εγγράμματοι πολίτες.

Εφαλτήριο για το σχεδιασμό και την υλοποίηση αυτού του έργου αποτέλεσε η ανάγκη της ενίσχυσης της ψηφιακής παιδείας στους μαθητές του 11ου ΓΕΛ Περιστερίου και του Agrupamento de Escolas de Casquilhos της Πορτογαλίας.

Η ΙΔΕΑ: Eκπαίδευση πολλαπλασιαστών (Ambassadors) για μετάδοση της γνώσης ξεκινώντας από το χώρο του σχολείου, στους νεοεισερχόμενους μαθητές, με την έναρξη του σχολικού έτους.

Σύμφωνα με το διδακτικό σενάριο οι μαθητές διερευνούν θέματα σχετικά με την ασφάλεια και την υγιεινή του διαδικτύου.  Απώτερος στόχος η  συνεργατική, αυθεντική μάθηση και  η (συν)δημιουργία οπτικο-ακουστικού υλικού,  ώστε ως Πρεσβευτές και ειδικοί πλέον στο συγκεκριμένο τομέα να προβούν, ως πολλαπλασιαστές, στη διάχυση της γνώσης διδάσκοντας άλλους, στο σχολείο, στο σπίτι,  στον περίγυρό τους γενικότερα.

Πρόκειται για μια  διδακτική παρέμβαση που αναπτύχθηκε υιοθετώντας την μεθοδολογία της Διαδραστικής Τηλεδιάσκεψης (IVC) στο σύγχρονο σχολείο, έτσι όπως εφαρμόζεται στο πρόγραμμα  «ΟΔΥΣΣΕΑΣ». Ένα πρόγραμμα που εφορμόζεται με επιτυχία στην Πρωτοβάθμια Εκπάιδευση  με  υπεύθυνους  φορείς σήμερα το Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης και το Ινστιτούτο Δημοτικής Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικών του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Η χρήση του εργαλείου της Τηλεδιάσκεψης, που παρέχεται πλέον στο eTwinning Live και χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο, θα πρέπει να γίνεται κάτω από παιδαγωγικές προϋποθέσεις για να αποδόσει πλήρως η δυναμική του.

https://live.etwinning.net/projects/project/165721

Ιδρύτρια του έργου

Γλυκερία Γκουβάτσου

11ο ΓΕΛ Περιστερίου