eTwinning project “The People in our History – You can be a Hero,too” 19ο Δημ. Σχ. Σερρών

Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2018-19, μαθητές της E τάξης του 19ου Δημ. Σχ. Σερρών πήραν μέρος σε διακρατικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning με τίτλο “The People in our History – You can be a hero, too”. Στο έργο συμμετείχαν ενεργά σχολεία από 12 ευρωπαϊκές χώρες, 300 μαθητές και 35 εκπαιδευτικοί. Η επικοινωνία έγινε στην Αγγλική γλώσσα αλλά το τελικό προϊόν μπορούσε να είναι στην Αγγλική, Γαλλική ή Ισπανική γλώσσα. Από την πλευρά του σχολείου μας συνεργάστηκαν τρεις εκπαιδευτικοί διαφορετικών ειδικοτήτων. Συγκεκριμένα, η εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας ανέλαβε την επικοινωνία με τα συμμετέχοντα σχολεία και την εξάσκηση των μαθητών στην Αγγλική Γλώσσα, ο εκπαιδευτικός Πληροφορικής καθοδήγησε τους μαθητές στη χρήση ψηφιακών  εργαλείων, ενώ ο εκπαιδευτικός των Εικαστικών βοήθησε στο καλλιτεχνικό μέρος της δημιουργίας λογότυπου και τη διαδικασία επιλογής αυτών που θα αντιπροσώπευαν το σχολείο μας στην τελική διακρατική ψηφοφορία.

Οι μαθητές εξασκώντας την κριτική τους σκέψη και μέσω ανακαλυπτικής μάθησης εργάστηκαν σε ομάδες με τη μέθοδο της ιστοεξερεύνησης, προκειμένου να επιλέξουν τις πληροφορίες που θα χρησιμοποιούσαν στις παρουσιάσεις τους για ανθρώπους της χώρας τους που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην ιστορία των διαφόρων μαθημάτων που διδάσκονται στο σχολείο. Οι μαθητές μας παρουσίασαν τους Κωνσταντίνο Παλαιολόγο, Μίκη Θεοδωράκη, Οδυσσέα Ελύτη, Κωστή Παλαμά, Δημόκριτο και Αριστοτέλη. Στη συνέχεια έγραψαν ερωτήσεις προκειμένου οι μαθητές των άλλων χωρών να ελέγξουν τι έμαθαν για τους ανθρώπους αυτούς παίζοντας ένα ψηφιακό εκπαιδευτικό παιχνίδι. To έργο ολοκληρώθηκε με τους μαθητές ενθουσιασμένους να παίζουν Kahoot με τις προσωπικές τους φορητές συσκευές (κινητά τηλέφωνα ή tablets).

Η συμμετοχή στο έργο δημιούργησε κίνητρα για ενεργή συμμετοχή όλων των μαθητών σε όλα τα στάδια υλοποίησης του έργου, αφού τους έδωσε τη δυνατότητα να συνεργαστούν μεταξύ τους και να μάθουν με διασκεδαστικό τρόπο για την πολιτιστική κληρονομιά άλλων χωρών της Ευρώπης. Με στόχο την εξάσκηση της ξένης γλώσσας για αυθεντικό επικοινωνιακό σκοπό και την ανάπτυξη του ψηφιακού γραμματισμού, οι μαθητές χρειάστηκε να αναπτύξουν και άλλες δεξιότητες όπως: δημιουργικότητα, συνεργατικότητα, επινοητικότητα, ανεκτικότητα, αυτοπεποίθηση, αφοσίωση κι υπευθυνότητα.

Σε αξιολόγηση του έργου από τους μαθητές χαρακτηρίστηκε ως καινοτόμο, ενδιαφέρον, υπέροχο, δημιουργικό, εκπληκτικό, φανταστικό.