Πολλά τα θέματα που μπορεί να αγγίξει κάποιος και πολλές οι διαπιστώσεις στις οποίες μπορεί να φτάσει αν αναλογιστεί πόσο χαμηλά είναι τα αντανακλαστικά μας σε προκλήσεις που μπορούν εύκολα να γίνουν εξαρτήσεις. Ιδίως οι έφηβοι, που είναι πολύ κοντά στις οθόνες και οι προσλαμβάνουσες είναι ιδιαίτερα έντονες, με αναφορές σε θέματα και πτυχές τους που εμείς οι ενήλικες συχνά δεν γνωρίζουμε, είναι σημαντικό να παίρνουν σωστή πληροφόρηση από τους ειδικούς και όχι από τη χοάνη των μέσων επικοινωνίας, όπου όλα αναμειγνύονται, συγκεχυμένα και απροσδιόριστα, συχνά ανακριβή και αποπροσανατολιστικά.
Μια πολύ ενδιαφέρουσα βιωματική δράση παρακολούθησαν οι μαθητές του Γυμνασίου αναφορικά με τις εξαρτήσεις από τους επιστημονικούς συνεργάτες του κέντρου ΔΙΟΛΚΟΣ (Κέντρο Πρόληψης των εξαρτήσεων & προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας).
Όπως και οι ίδιοι μάς ανέφεραν και επιβεβαίωσαν και οι ειδικοί, οι μαθητές, χάρη στην συνεχή αλληλεπίδραση που έχουν με τις οθόνες, γνώριζαν ήδη -κάποιοι περισσότερο, κάποιοι λιγότερο- αρκετές πληροφορίες. Φυσικά, η υπερπληροφόρηση, και μάλιστα από μη ειδικό, μπορεί να επιφέρει και σύγχυση. Κι αυτό επιβεβαιώνεται από τις μαρτυρίες των μαθητών, καθώς πολλοί δήλωσαν πως δεν είχαν συνειδητοποιήσει την έννοια της εξάρτησης!!
Καταγράφηκαν μάλιστα πολλές από τις εξαρτήσεις που τα παιδιά κατονόμασαν, πέρα από τις ουσίες, όπως οι οθόνες, το φαγητό κτλ. Μέσα από μια απλή διάδραση (αλλά εύστοχη) με τον διπλανό τους, δένοντας τα χέρια τους σφιχτά, ώστε να μην μπορούν να απομακρυνθούν μεταξύ τους, κατάλαβαν πόσο οδυνηρή μπορεί να γίνει η εξάρτηση και πόσο δύσκολα μπορεί να απεμπλακεί κάποιος από αυτήν.
Φυσικά, έγινε συζήτηση αναφορικά με τις αιτίες που κάνουν το άτομο επιρρεπές στις εξαρτήσεις, όπως και τρόπους βοήθειας προς τον εξαρτημένο εαυτό μας όσο και στον διπλανό μας.