Κινητικότητα παρακολούθησης εργασίας Erasmus+ δύο εκπαιδευτικών του 2ου Λυκείου Καλαμαριάς στη Λεϊρία, Πορτογαλία

Δύο εκπαιδευτικοί του 2ου Γενικού Λυκείου Καλαμαριάς συμμετείχαν στη συνάντηση εκπαδευτικών του δικτύου σχολείων Europroject - Education without frontiers, στο πλαίσιο παρακολούθησης εργασίας (Job Shadowing) του διαπιστευμένου σχεδίου ΚΑ121 2024-2025, από 13 ως και 17 Νοεμβρίου 2024, με θέμα «AIcademy - Τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση- Πλεονεκτήματα και κίνδυνοι - Καλές πρακτικές». Τη συνάντηση οργάνωσε το σχολείο Escola Secundária Francisco Rodrigues Lobo από την πόλη Λεϊρία της Πορτογαλίας, και συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από δεκαέξι (16) διαφορετικά Ευρωπαϊκά σχολεία. Συγκεκριμένα το πρόγραμμα της διεθνούς συνάντησης περιλάμβανε τις παρακάτω ενότητες:

Κατανόηση του ρόλου της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση. Οι συμμετέχοντες αποκτούν γνώσεις για τον τρόπο με τον οποίο η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ενίσχυση τόσο των διδακτικών όσο και των διοικητικών καθηκόντων στα σχολεία, επιτρέποντας πιο αποτελεσματικές και εξατομικευμένες μαθησιακές εμπειρίες.

Εφαρμογή εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στη διδασκαλία. Παρακολουθώντας εργαστήρια και διαλέξεις, οι συμμετέχοντες αποκτούν πρακτικές δεξιότητες σε εκπαιδευτικά εργαλεία που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη, τα οποία μπορούν να εφαρμόσουν σε περιβάλλον τάξης.

Διαπολιτισμική συνεργασία σε έργα τεχνητής νοημοσύνης. Οι συμμετέχοντες συμμετέχουν στον σχεδιασμό διεθνών έργων τεχνητής νοημοσύνης, στην προώθηση της συνεργασίας μεταξύ σχολείων από διαφορετικές περιοχές και στην ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών για τεχνολογικά ενισχυμένη και διαφοροποιημένη μάθηση.

Ηγεσία και ενσωμάτωση τεχνητής νοημοσύνης.  Οι συμμετέχοντες αναπτύσσουν στρατηγικές ηγεσίας για να υποστηρίξουν την επιτυχή εφαρμογή λύσεων που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη στα σχολεία τους.

Διαπολιτισμική ικανότητα μέσω δραστηριοτήτων πολιτιστικών ανταλλαγών. Οι συμμετέχοντες συμμετέχουν σε δομημένες δραστηριότητες πολιτιστικής ανταλλαγής, συμπεριλαμβανομένων σχολικών εκδρομών, εκδρομών σε τοπικά ορόσημα και συνεργατικών πολιτιστικών εργαστηρίων, ενισχύοντας την ικανότητά τους να εργάζονται σε ποικίλα, διεθνή περιβάλλοντα.