Το 2ο Πρότυπο Γυμνάσιο Βόλου συμμετείχε με δυο πρωτότυπες εισηγήσεις στο 4ο Μαθητικό Συνέδριο Ερευνας και Επιστήμης που διοργανώνεται κάθε χρόνο από τη Διοικούσα επιτροπή Προτύπων Πειραματικών σχολείων. Συνδιοργανωτής ήταν το Γραφείο Εκπαίδευσης του Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ», ο Τομέας Θετικών και Θεωρητικών Επιστημών και Διδακτικής του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας του Παν. Πατρών, το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης η Ε.Λ.Μ.Ε. Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων. Υπεύθυνη καθηγήτρια ήταν η κα Βασιλική Βαλιάτζα, η οποία συντόνισε και καθοδήγησε την ομάδα της για τη διεξαγωγή της έρευνας με τίτλο: «Διερεύνηση των αναλογιών του βιτρούβιου και του δείκτη μάζας του σώματος σε εφήβους». Τα ερευνητικά ερωτήματα αφορούσαν στο αν επαληθεύεται η βιτρουβία αναλογία στους σύγχρονους εφήβους βάση των μετρήσεων, αν διαφοροποιείται η αναλογία σε αγόρια κορίτσια, τι αποκλίσεις παρατηρούνται κ. ά. Ως μεθοδολογία χρησιμοποιήθηκε η ανάλυση δεδομένων με χρήση Python και βιβλιοθηκών Pandas και Seaborn, συσχετίσεις μεταξύ μεταβλητών και οπτικοποίηση συσχετίσεων και κατανομών. Οι μαθητές συγγραφείς ήταν Δ. Τσιμούλιας, Γ. Γώγου, Η. Δρίβας, Δ. Κοτανίδης, Β. Νίτας, Ι. Τσόχας, Β. Ραπτόπουλος, Ι. Νιζάμη, Αικ. Βελέντζα, Β. Πρεβεζιάνος, Αθ. Σιάκκας, Ηλ. Τσίγκα και Π. Βερτζίνης. Δική του έρευνα παρουσίασε ο μαθητής Ιάσονας Βαρδαλής με θέμα: «Εξυπνες στάσεις λεωφορείων». Στο εν λόγω Συνέδριο μαθητές από όλη την Ελλάδα είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν εργασίες με μορφή ολοκληρωμένης επιστημονικής μελέτης και έρευνας. Στόχος του συνεδρίου ήταν μεταξύ άλλων, να προσομοιώσει ένα Επιστημονικό Συνέδριο δίνοντας βήμα σε μαθητές να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα των ερευνών που έχουν υλοποιήσει στο πλαίσιο σχολικών δραστηριοτήτων ή και ευρύτερων συνεργασιών, να ενθαρρύνει τους μαθητές στη συγγραφή μιας ολοκληρωμένης ερευνητικής εργασίας, ακολουθώντας συγκεκριμένη μορφοποίηση και τηρώντας κανόνες εγκυρότητας, να προωθήσει τη συνεργασία σχολικών μονάδων με Ακαδημαϊκά και Ερευνητικά Ιδρύματα, με σκοπό την ενημέρωση των εκπαιδευτικών για τα σύγχρονα επιστημονικά επιτεύγματα, την εφαρμογή νέων μαθησιακών μεθόδων και τη διάχυση της νέας επιστημονικής γνώσης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
2024-11-25