Νηπιαγωγείο Αυλωναρίου Εύβοιας -πρόγραμμα Erasmus KA229 με τίτλο “European New Generation”

Ολοκληρώθηκε το πρώτο έτος δράσεων του προγράμματος Erasmus KA229 με τίτλο “European New Generation”.

Συγκεκριμένα, η στρατηγική αυτή σύμπραξη , στοχεύει στην ανάπτυξη βασικών μαθηματικών δεξιοτήτων, σε μαθητές προσχολικής ηλικίας. Δεν θα υπάρξει ποτέ ένα καταλληλότερο περιβάλλον, για να αναδυθεί το διασκεδαστικό πρόσωπο των μαθηματικών μέσα από το παιχνίδι, καθώς ο φόβος και το άγχος που περιβάλλουν τη συγκεκριμένη επιστήμη είναι έντονα ακόμα σε αυτή την ηλικιακή ομάδα. Προκειμένου, να υποστηριχθούν οι μαθητές, είναι απαραίτητο να τους δοθεί η ευκαιρία να διερευνήσουν, να ανακαλύψουν, να εμπλακούν με μαθηματικές έννοιες, να αναγνωρίσουν τις σχέσεις αιτίας-αιτιατού, να πειραματιστούν κλπ. προκειμένου να γνωρίσουν τον κλάδο αυτό, μέσα από την ενεργητική μάθηση.

Στο έργο αυτό συμμετέχουν 6 νηπιαγωγεία της Ευρώπης (Τουρκία, Ελλάδα, Δανία, Ιρλανδία, Φιλανδία και Κροατία), ενώ οι ομάδες-στόχοι αποτελούνται από 900 μαθητές και 35 εκπαιδευτικούς. Το πρόγραμμα αυτό  έχει διάρκεια για 2 χρόνια (2018-2020) και θα προάγει την αγάπη για τα μαθηματικά, μέσα από την ένταξή τους στη σχολική πραγματικότητα. Οι δράσεις  περιλαμβάνουν τη χρήση των μαθηματικών για τη δημιουργία παιχνιδιών, για την καλλιτεχνική έκφραση των μαθητών, για τον πειραματισμό και την ανακάλυψη, τα οποία προκύπτουν μέσα από ρεαλιστικές καταστάσεις της καθημερινότητας των μαθητών. Ως αποτέλεσμα των δράσεων είναι η ανάπτυξη υψηλού επιπέδου δεξιοτήτων και σκέψης.

Τα εκπαιδευτικά συστήματα των εταίρων, προσεγγίζουν με πολύ διαφορετικό τρόπο τα μαθηματικά στην προσχολική ηλικία. Για το λόγο αυτό, κοινός στόχος αποτελεί η προαγωγή των μαθηματικών μέσα από ένα παιγνιώδη τρόπο, ο οποίος προσελκύει το ενδιαφέρον των μαθητών. Βασικοί στόχοι του προγράμματος είναι να δημιουργήσουμε πρακτικές γνώσεις που μπορούν να εφαρμοστούν στην προσχολική εκπαίδευση, συνδυάζοντας πρακτικά και θεωρητικά μοντέλα, ώστε να εξασφαλιστεί η απόκτηση μαθηματικών δεξιοτήτων, μέσω της ανταλλαγής συνεργατικών και καινοτόμων πρακτικών. Οι δραστηριότητες που δημιουργούνται από τους εκπαιδευτικούς στοχεύουν στην ενίσχυση της θετικής στάσης απέναντι στον κλάδο και στην ενίσχυση της επιτυχίας των μαθητών, μέσα από τη βελτίωση της αυτοεκτίμησης. Έτσι οι μαθητές θα είναι ικανοί να αναγνωρίζουν τους αριθμούς, να απαριθμούν, να κάνουν μαθηματικές πράξεις, να αναγνωρίζουν σχήματα, να πειραματίζονται κλπ. Παράλληλα, η δυνατότητα των γονέων να κατανοούν τη σημασία της ανάπτυξης των μαθηματικών δεξιοτήτων στην πρώιμη παιδική ηλικία, θα αποτελέσει σημαντικό σύμμαχο στην εξέλιξη του προγράμματος.

Τα αποτελέσματα του έργου επικεντρώνονται στη δημιουργία ενός επίσημου λογότυπου, τη δημιουργία της γωνίας του έργου, τις κατασκευές παραδοσιακών μαθηματικών παιχνιδιών, τις ασκήσεις ρυθμού, τις έρευνες, τις εκπαιδευτικές εκθέσεις κλπ. Για την προώθηση των δράσεων  πραγματοποιήθηκαν εκδηλώσεις και εκθέσεις των κατασκευών, έγιναν  ανακοινώσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ δημιουργήθηκε και ένα συνεργατικό eTwinning project.

Η μέθοδος που χρησιμοποιούμε για να προσεγγίσουμε μαθηματικές έννοιες, βασίζεται στην ενεργητική και συνεργατική μάθηση, υιοθετώντας μια ολιστική μαθησιακή προσέγγιση, προωθώντας την κατανόηση, την σκέψη, τη συσχέτιση και στοχεύοντας στη χρήση της αποκληθείσας γνώσης σε ρεαλιστικές περιστάσεις.

Τη χρονιά που μας πέρασε υλοποιήθηκαν 2 συναντήσεις, η πρώτη στην Τουρκία και η δεύτερη στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Βόρεια Ιρλανδία.