Νηπιαγωγείο Αυλωναρίου πρόγραμμα Erasmus KA219, με τίτλο: “European new Generation”.

Συνεχίζουμε και ολοκληρώνουμε τη σχολική χρονιά που διανύουμε το πρόγραμμα Erasmus+ KA229 με τίτλο “European New Generation” με θέμα τα μαθηματικά στην προσχολική εκπαίδευση. Οι χώρες που συμμετέχουν είναι η Τουρκία (συντονίστρια), η Δανία, η Φινλανδία, η Κροατία και  το Ηνωμένο Βασίλειο (Βόρεια Ιρλανδία).

Σκοπός του προγράμματος είναι η ανάπτυξη βασικών μαθηματικών δεξιοτήτων σε μαθητές προσχολικής ηλικίας και η καλλιέργεια της αγάπης  για τα μαθηματικά,  μέσα από την ένταξή τους στη σχολική πραγματικότητα. Μέσω του προγράμματος αυτού επιδιώκεται η δημιουργία ενός  κατάλληλου περιβάλλοντος, για να αναδυθεί το διασκεδαστικό πρόσωπο των μαθηματικών μέσα από το παιχνίδι, καθώς ο φόβος και το άγχος που περιβάλλουν τη συγκεκριμένη επιστήμη είναι έντονα ακόμα σε αυτή την ηλικιακή ομάδα.

Μέχρι τώρα έχουν υλοποιηθεί οι εξής συναντήσεις: στην Σμύρνη της Τουρκίας, στο Ντούνγκανον  β. Ιρλανδίας ,Ηνωμένο Βασίλειο, στο Τούρκου της Φινλανδίας και στο Ζάγκρεμπ της Κροατίας. Η επόμενη συνάντηση θα γίνει το Μάρτιο 2020 στην Ελλάδα.

Στη διάρκεια όλων των παραπάνω επιμορφώσεων μοιραστήκαμε αλλά και μάθαμε πολλά, τα οποία εντάξαμε στο πρόγραμμά μας. Ένα παράδειγμα αποτελεί η βαλίτσα δανεισμού που περιέχει διάφορα αντικείμενα, ένα βιβλίο που έχει σχέση με τα μαθηματικά. Οι μαθητές δανείζονται αυτή τη βαλίτσα  και έχουν την ευκαιρία παίζοντας να  ανακαλύπτουν τις μαθηματικές σχέσεις που συνδέουν αυτά  τα αντικείμενα ( σειροθετήσεις, ομαδοποιήσεις κτλ). Ταυτόχρονα οι γονείς αντιλαμβάνονται μέσα από αυτή τη διαδικασία ότι τα μαθηματικά είναι και παιχνίδι και βρίσκονται παντού σε κάθε δράση που κάνουν με τα παιδιά τους, π.χ. μαγειρική.

Επιπλέον κατασκευάσαμε πολλά μαθηματικά παιχνίδια παίρνοντας ιδέες από τα νηπιαγωγεία που επισκεφτήκαμε. Οι μαθητές μας καθημερινά στις ελεύθερες δραστηριότητες, παίζουν στη γωνιά των μαθηματικών που έχει δημιουργηθεί με αυτό το υλικό.

Αυτό που διαπιστώσαμε στην επίσκεψή μας στο Τούρκου της Φινλανδίας ήταν η έμφαση στην ανάπτυξη δεξιοτήτων που ενισχύουν την  αυτονομία του παιδιού από το πρώτο έτος της ηλικίας του και παιδαγωγικά προγράμματα που υποστηρίζουν τη βιωματική μάθηση μέσα από το παιχνίδι και την επαφή με τη φύση. Τα σχολεία τους είναι μέσα στα δάση και αυτό τους επιτρέπει να αναπτύσσουν εξωτερικές δράσεις  και να πετυχαίνουν μαθησιακούς στόχους ενεργώντας με τα φυσικά υλικά που τους προσφέρει ένα εντυπωσιακό τοπίο δράσης.

Στην συνάντηση που θα λάβει χώρα στο νηπιαγωγείο Αυλωναρίου στην Εύβοια θα επικεντρωθούμε στην STEM εκπαίδευση και ρομποτική καθώς επίσης και στις μεθόδους που μπορούμε να εντάξουμε το σκάκι μέσα στα νηπιαγωγεία.