Νηπιαγωγείο Ριζαριού : Επίσημη λήξη του προγ/τος Erasmus + ΚΑ1 (2018-2019) και δημοσίευση αποτελέσματα

Με το τέλος του Αυγούστου το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA1 2018-2019 /Μαθησιακή κινητικότητα ατόμων, με τίτλο : PROFESSIONAL GROWTH AND QUALITY DEVELOPMENT OF PRESCHOOL EDUCATION που υλοποιήθηκε από το Νηπιαγωγείο Ριζαριού το προηγούμενο σχολικό έτος 2018-2019, έφτασε κι αυτό  στο τέλος του κι έκλεισε επισήμως, σημειώνοντας εξαιρετική επιτυχία, αφού όλοι οι στόχοι του επιτεύχθηκαν, ξεπερνώντας τις προσδοκίες μας.

Το έργο σχεδιάστηκε ώστε να ικανοποιήσει ανάγκες επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών  του σχολείου πάνω σε νέα καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα που εισάγονται δειλά - δειλά στην προσχολική εκπαίδευση σε πειραματικό στάδιο κι έχουν στόχο τη  βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης της  προσχολικής ηλικίας  και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου σε διάφορους θεματικούς τομείς.

Προκειμένου να ικανοποιηθούν  αυτές οι ανάγκες, με στόχο την ενθάρρυνση της περαιτέρω κατάρτισης και επαγγελματικής εξέλιξης των εκπαιδευτικών του Νηπιαγωγείου Ριζαριού ,στα πλαίσια της δράσης   Job shadowing  δυο εκπαιδευτικοί από το συγκεκριμένο σχολείο είχαν  την ευκαιρία να επισκεφτούν τρία (3)διαφορετικά σχολεία – εταίρους (Σλοβενία, Πολωνία κι Εσθονία)και τους δόθηκε η δυνατότητα να κάνουν μια άριστη πρακτική εξάσκηση πάνω:

  1. στις Νέες Τεχνολογίες και την εφαρμογή τους στον τομέα

της  προσχολικής εκπαίδευσης  (Λιουμπλιάνα Σλοβενίας)

  1. στην επιμόρφωση τους στις φυσικές επιστήμες:

Μέθοδος  STEM στην προσχολική εκπαίδευση (Νάρβα Εσθονίας)

  1. και στον τρόπο διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας σε παιδιά νηπιακής ηλικίας (Πολωνία)

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί απέκτησαν αρκετές δεξιότητες παίρνοντας μέρος στις κινητικότητες αυτές ,τόσο σε προσωπικό επίπεδο όσο και προς όφελος των μαθητών ,του σχολείου και των υπολοίπων συναδέλφων τους  κι αναμφίβολα  βελτιώθηκε η  ποιότητα των γνώσεων τους αλλά και η ποιότητα της σχολικής εκπαίδευσης κατ’ επέκταση.

Το έργο αυτό δεν ενίσχυσε μόνο το επαγγελματικό προφίλ των εκπαιδευτικών αλλά συνέβαλε επίσης στην προώθηση της δημιουργικότητας των παιδιών και στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους μέσω των ευκαιριών που προσφέρθηκαν από τη χρήση έξυπνων συσκευών και μέσω του πειραματισμού με διαφορετικά υλικά, την επαφή με την αγγλική γλώσσα, τη μάθηση μέσω παιχνιδιού, τη συνεργασία με άλλα παιδιά, την τήρηση των κανόνων και ευθυνών και  την αποδοχή της ποικιλομορφίας των άλλων.

Τα  παραχθέντα αποτελέσματα του έργου που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια του έργου κι εφαρμόζοντας τις νέες γνώσεις που αποκτήθηκαν, ξεπερνούν τα 80, ένα πραγματικά αξιόλογο αποτέλεσμα αφού πρωταγωνιστές ήταν τα ίδια τα παιδιά.

Ανάμεσά τους η δημιουργία ιστολογίου για τις ανάγκες του έργου όπου έχουν  αναρτηθεί όλα τα τελικά προϊόντα του προγ/τος.

https://qualitydevelopmentofpreschooledu.wordpress.com

Η δημιουργία δύο e twinning έργων ,απόρροια του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ1 με τίτλο “ ICT and robotics fοr little children” και "The teaching of English in preschool education”

Η συγγραφή νέας αίτησης Erasmus+ KA2(τομέας σχολικών συμπράξεων) που ήδη έχει εγκριθεί για τη διετία 2019-2021 με τίτλο: ICT and robotics in preschool education: A more attractive way for learning!”που πιστοποιεί την συνέχιση της διεθνούς συνεργασίας μεταξύ διαφόρων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της Ευρώπης.

Η Δημιουργία e books και online εκπαιδευτικών παιχνιδιών.

Η δημιουργία  κοινής ιστορίας με τους εταίρους

Η εκμάθηση πάνω από 60 νέα εργαλεία ιστού για δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού παρουσιάσεων, on line ερωτηματολογίων ,πινάκων on line ψηφοφορίας και  δημιουργίας ταινιών.

Με τη συμμετοχή μας σε διακρατικές συνεργασίες και δίνοντας στους εκπαιδευτικούς μας τη δυνατότητα να επισκεφθούν και να πάρουν μέρος στη διαδικασία μάθησης σε σχολεία μιας άλλης χώρας, συμβάλλουμε στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής διάστασης στον τομέα της εκπαίδευσης, ενισχύοντας συγχρόνως την ευρωπαϊκή πτυχή της κοινής εκπαίδευσης.

Δραστηριότητες διάδοσης

Οι δραστηριότητες του προγράμματος διάδοσης απευθύνθηκαν σε ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα και κυρίως σε εκπαιδευτικούς προσχολικής ηλικίας ,αλλά και στην τοπική κοινωνία, στους οποίους δόθηκε  η  δυνατότητα να γνωρίσουν τις ευκαιρίες που προσφέρει το πρόγραμμα Erasmus+ και τα σημαντικότατα οφέλη που αποκομίζουν οι συμμετέχοντες.
Αντίστοιχα υπήρξε  διάδοση του έργου τόσο κατά την εξέλιξη του, όσο και κατά τη διάρκεια υλοποίησής του αλλά και μετά το τέλος του, όχι μόνο από το σχολείο αποστολής αλλά  και από τα σχολεία υποδοχής, ώστε η διάχυση να εκταθεί σε ευρύτερο και διεθνές πεδίο .Τα αποτελέσματα του έργου έχουν  αναρτηθεί  σε διάφορους ιστότοπους που έχουν σχέση με την ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα, ώστε να είναι διαθέσιμα στο ευρύτερο κοινό.

https://qualitydevelopmentofpreschooledu.wordpress.com  (σελίδα Dissemination)

Οφέλη:

1.Η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα μας έδωσε την ευκαιρία να βελτιώσουμε την ποιότητα της εργασίας σε επιλεγμένους τομείς και να καθιερώσουμε μια διεθνή συνεργασία. Οι συμμετέχοντες έμαθαν για σύγχρονες και καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην καθημερινή διδακτική εργασία, έχοντας την ευκαιρία να αποκτήσουν νέες, πρακτικές εμπειρίες, οι οποίες με τη σειρά τους θα συμβάλουν στην επίτευξη των στόχων του συνόλου του θεσμικού οργάνου και γενικότερα στη βελτίωση της ποιότητας της προσχολικής εκπαίδευσης.

2.Οι εκπαιδευτικοί, οι άμεσοι συμμετέχοντες στην κινητικότητα, ανέπτυξαν τις εκπαιδευτικές τους κι επικοινωνιακές δεξιότητές τους άμεσα κι ενίσχυσαν το επαγγελματικό τους προφίλ Εισήγαγαν νέες καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας κι αντάλλαξαν εμπειρίες σε εθνικό και διεθνές επίπεδο και δημιούργησαν πρόσφορο έδαφος για νέες μελλοντικές συνεργασίες όχι μόνο με τους εκπαιδευτικούς των εμπλεκόμενων στη δράση σχολείων αλλά και της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας.

3.Οι εμπλεκόμενοι μαθητές βελτίωσαν τις γνώσεις και τις δεξιότητες τους και διαμόρφωσαν θετικότερη στάση για το σχολείο και τη μάθηση.

4.Το σχολείο ενίσχυσε τη φήμη και το γόητρό του και οι γονείς δηλώνουν ικανοποιημένοι λόγω της ισότιμης πρόσβασης σε όλες τις μορφές πρόσθετων δραστηριοτήτων των παιδιών τους.

Το έργο είχε διάρκεια  1 έτος και χρηματοδοτήθηκε  από την Ευρωπαϊκή ένωση σε συνεργασία με το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών Ελλάδας ,που είναι και ο Εθνικός φορέας της χώρας μας.

Επιμέλεια άρθρου : Άννα Μαγκιώση