Ολοκλήρωση Εργαστηρίων Δεξιοτήτων Σχολικού Έτους 2021-2022 – Αποτίμηση

Με τον Δ’ Θεματικό Κύκλο ολοκληρώνονται τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων στο σχολείο μας, 4ο Γυμνάσιο Θήβας, για τη φετινή σχολική χρονιά και για τις τρεις τάξεις του γυμνασίου. Το θέμα των εργαστηρίων για την Α’ και Β’ Γυμνασίου ήταν «STEM-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ» και για την Γ’ Γυμνασίου ήταν «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ-ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ». Οι δραστηριότητες για όλα τα παιδιά είχαν εξαιρετικό ενδιαφέρον. Αρχικά, οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί ενημέρωσαν τους μαθητές της Α’ και Β’ τάξης για τη ρομποτική. Στη συνέχεια, παρουσιάστηκαν διάφορες ρομποτικές κατασκευές και τα παιδιά παρακολούθησαν βίντεο σχετικά με το θέμα. Τέλος, δόθηκε η δυνατότητα στα παιδιά να σχεδιάσουν το δικό τους ρομπότ! Οι δραστηριότητες αυτές έγιναν τόσο μέσα στη σχολική αίθουσα όσο και στο Εργαστήριο της Πληροφορικής με τη συνεργασία του καθηγητή της Πληροφορικής κ. Θεοδοσίου Αθανάσιου. Οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου χρησιμοποίησαν τις γνώσεις που απέκτησαν στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τα Επαγγέλματα TippingPoint και στον Δ’ Θεματικό Κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων που είχε αντίστοιχη θεματολογία. Οι δραστηριότητες ήταν βιωματικές και είχαν στόχο να βοηθήσουν τα παιδιά να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους και τους συμμαθητές τους, να βελτιώσουν τις δεξιότητες τους, να κατανοήσουν την έννοια και τη σημασία της ενσυναίσθησης, να συζητήσουν και να προβληματιστούν για τα δικαιώματα τους, ειδικά για εκείνα που αφορούν την αγορά εργασίας. Με την ολοκλήρωση όλων των Θεματικών Κύκλων των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων οι μαθητές σε συνεργασία με τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς (κ. Αλμπάνη Μαρία, κ. Ζωγράφου Ιωάννα, κ. Θεοδοσίου Αθανάσιο) πραγματοποίησαν τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης και της ετεροαξιολόγησης των Θεματικών Κύκλων. Συζήτησαν για τις δυσκολίες που παρουσιάστηκαν σε κάθε Θεματικό Κύκλο και πρότειναν τρόπους επίλυσης αυτών των δυσκολιών για την επόμενη σχολική χρονιά. Σε γενικές γραμμές, το αποτέλεσμα από την πραγματοποίηση και ολοκλήρωση των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων κρίθηκε θετικό και τα παιδιά έμειναν αρκετά ευχαριστημένα, τόσο από την μεταξύ τους συνεργασία όσο και από την συνεργασία τους με τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς. Τα προϊόντα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων ήταν: βιωματικές δραστηριότητες, σκετς, σύντομοι διάλογοι, φύλλα εργασίας, βίντεο, προβολή ταινίας, ζωγραφική, κρυπτόλεξα, δημιουργικές κατασκευές, κουίζ, νοηματικοί χάρτες, ποιήματα, ενημέρωση από ειδικούς για διάφορα θέματα των εργαστηρίων, κ.α. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον ΦΟΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας που επισκέφθηκε το σχολείο μας για την προώθηση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στο πλαίσιο του Β’ Θεματικού Κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και την κ. Βούλγαρη Ευγενία, ψυχολόγο του Κέντρου Πρόληψης και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας για την ενημέρωση της Β’ τάξης με θέμα «Εφηβεία και Σχολική Ζωή» (Α’ Θεματικός Κύκλος). Επίσης, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον συνάδελφο εκπαιδευτικό της Πληροφορικής κ. Θεοδοσίου Αθανάσιου για την αμέριστη υποστήριξή του, σε ό,τι αφορά το τεχνολογικό κομμάτι των εργαστηρίων, την Διευθύντρια του σχολείου μας κ. Γκιζίλη Σταυρούλα για την συμπαράστασή της κατά την πραγματοποίηση και ολοκλήρωση των εργαστηρίων και φυσικά, τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν στα εργαστήρια, για την άψογη συμπεριφορά τους! Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επόμενη σχολική χρονιά! Σας ευχόμαστε καλό καλοκαίρι, καλή ξεκούραση, με υγεία και δύναμη!