Ολοκλήρωση του σχεδίου δράσης στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «Ενισχύοντας τη σχολική μονάδα για την ανάπτυξη δράσεων εξωστρέφειας»

Το 4ο Γυμνάσιο Δάφνης ολοκλήρωσε την υλοποίηση του Σχεδίου της Βασικής Δράσης 1/ΚΑ1 Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων για το έτος 2019, στο πλαίσιο του Προγράμματος Erasmus+ στον τομέα της Σχολικής εκπαίδευσης, με τίτλο «Ενισχύοντας τη σχολική μονάδα για την ανάπτυξη δράσεων εξωστρέφειας», με κωδικό αριθμό 2019-1-EL01-KA101- 061890. Στο πλαίσιο του σχεδίου υλοποιήθηκαν 4 δράσεις κινητικότητας προσωπικού με συμμετοχή σε ισάριθμες δράσεις επιμόρφωσης.

Η 1η δράση κινητικότητας υλοποιήθηκε με την συμμετοχή εκπαιδευτικού στο σεμινάριο στο σεμινάριο “Project and Competence Based Learning: Innovation and effective methods and tools” στη Ρώμη (Ιταλία), κατά την περίοδο 10-14 Ιανουαρίου 2022. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, ο εκπαιδευτικός είχε την ευκαιρία να συνεργαστεί με συναδέλφους από τη Ρουμανία, την Πολωνία, τη Γερμανία και την Ισπανία. Επιπλέον συμμετείχε σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες που αφορούν στα παρακάτω θέματα:

  • Ανεστραμμένη, συνεργατική και μικτή μάθηση στην Ευρώπη
  • Μη τυπική εκπαίδευση με βάση τα πρότζεκτ και τις δεξιότητες
  • Μάθηση STEM με βάση τα πρότζεκτ και τις δεξιότητες μέσω βέλτιστων πρακτικών μη τυπικής εκπαίδευσης σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους και τη χρήση εργαλείων (πρακτικό εργαστήριο - workshop)
  • ΤΠΕ και ανεστραμμένη τάξη, με βάση τα πρότζεκτ
  • Ιστοσελίδες, δραστηριότητες στον παγκόσμιο ιστό και εφαρμογές για διδασκαλία και μάθηση (επισκόπηση)
  • Καινοτόμα βασισμένα στις ΤΠΕ, ψηφιακά και διαδικτυακά εργαλεία για την ενίσχυση της σχολικής ηγεσίας (πρακτικό εργαστήριο)
  • Συνεργατικά διαδικτυακά εργαλεία και πλατφόρμες

Η 2η δράση κινητικότητας υλοποιήθηκε με την συμμετοχή εκπαιδευτικού στο σεμινάριο “ICT in education” στη Πράγα (Τσεχία), κατά την περίοδο 21-25 Φεβρουαρίου 2022. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, η εκπαιδευτικός είχε την ευκαιρία να συνεργαστεί με συναδέλφους από την Ισπανία, την Πορτογαλία, τη Βουλγαρία, τη Σλοβακία και τη Ρουμανία. Επιπλέον, συμμετείχε σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες που αφορούν στα παρακάτω θέματα:

  • Εισαγωγή σε ΤΠΕ στην εκπαίδευση
  • Χρήση online εφαρμογών
  • Θέματα ασφάλειας (πλαγιαρισμός, υγεία, ψηφιακό bullying, διαδικτυακή παρενόχληση)
  • Στοιχεία Προγραμματισμού
  • Weebly – Webquests
  • Χρήση των κινητών συσκευών στην διδασκαλία
  • Αναζήτηση πόρων για τη διδασκαλία
  • Άρτιες παρουσιάσεις
  • Δημιουργία αφισών
  • Διάφορα θέματα σχετικά με τις ΤΠΕ

Η 3η δράση κινητικότητας υλοποιήθηκε με τη συμμετοχή εκπαιδευτικού  στο σεμινάριο “STEM: Innovative Math & Science Applications” στη Βαρκελώνη (Ισπανία), κατά την περίοδο 21-25 Μαρτίου 2022. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, ο εκπαιδευτικός είχε την ευκαιρία να συνεργαστεί με συναδέλφους από την Εσθονία, τη Λιθουανία, την Πολωνία και την Ιταλία. Επιπλέον συμμετείχε σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες που αφορούν τα παρακάτω θέματα:

  • Βέλτιστες πρακτικές στη διδασκαλία Μαθηματικών και Επιστημών
  • Μοντερνοποίηση των μοντέλων διδασκαλίας
  • Αναπτύσσοντας ένα πλάνο σχολικής πολιτικής για την διδασκαλία Μαθηματικών και Επιστημών με έναν αποτελεσματικό και καινοτόμο τρόπο
  • Κατανοώντας πώς τα Μαθηματικά και οι Επιστήμες παρέχουν ένα περιβάλλον εξατομίκευσης της μάθησης
  • Ανακαλύπτοντας την βάση διαφοροποίησης των τρόπων και μεθόδων αξιολόγησης
  • Διδάσκοντας Μαθηματικά και Επιστήμες με μεθόδους διδασκαλίας του 21ου αιώνα
  • Εστιάζοντας στην δημιουργική σκέψη με διαδραστικά και παρωθητικά εργαστήρια
  • Διαχείριση και ανάπτυξη των ΤΠΕ στη διδασκαλία
  • Εξάσκηση με πρακτικές και παρωθητικές ψηφιακές τεχνολογίες και εργαλεία Web 2.0

 

 

Τέλος, η 4η δράση κινητικότητας υλοποιήθηκε με τη συμμετοχή εκπαιδευτικού στο σεμινάριο “Innovative Mathematics & Science Teaching” στη Μάλαγα (Ισπανία), κατά την περίοδο 21-25 Μαρτίου 2022. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, ο εκπαιδευτικός είχε την ευκαιρία να συνεργαστεί με συναδέλφους από την Εσθονία, τη Λιθουανία, την Πολωνία και την Ιταλία. Επιπλέον συμμετείχε σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες που αφορούν στα παρακάτω θέματα:

  • Τι είναι και τι δεν είναι η καινοτόμος διδασκαλία
  • Υιοθετώντας την καλύτερη προσέγγιση για ειδικές ομάδες μαθητών
  • Καινοτόμες τεχνικές για τη διδασκαλία Μαθηματικών και Επιστημών
  • Χρησιμοποιώντας ΤΠΕ στην εκπαίδευση
  • Τι είναι το STEM;
  • Παραδείγματα δραστηριοτήτων STEM για την υλοποίηση στην τάξη
  • Διδασκαλία βάσει πρότζεκτ στα Μαθηματικά και τις Επιστήμες
  • Εθνομαθηματικά και εθνοεπιστήμες
  • Μαθηματικά και Επιστήμες για την πραγματική ζωή
  • Βέλτιστες πρακτικές στην Ευρώπη

Η υλοποίηση του σχεδίου, επιστεγάστηκε με ενδοσχολική ενημέρωσης του Συλλόγου Διδασκόντων και διαδικτυακή ημερίδα διάχυσης των αποτελεσμάτων των προαναφερόμενων δράσεων.

«Με τη συγχρηματοδότηση του Προγράμματος Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Ένωσης»