ΤΟ 6ο ΓΕΛ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ : ” Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ”

Η Δράση : « ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ»

​Η δράση «Μαθαίνοντας επιστήμη μέσα από το θέατρο» είναι μια πρωτοβουλία της Science View σε συνεργασία κάθε χρονιά με διάφορους φορείς (Τμήμα ΦΠΨ του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Ελληνογερμανική Αγωγή, Noesis - Κέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογίας κ.α) και τελεί υπό την Αιγίδα της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (Αρ. Πρωτ. 194810/ΓΔ4, 13-11-2017). Απευθύνεται σε μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (12-16 ετών Α' Γυμνασίου - B' Λυκείου, χωρίς να αποκλείονται μεγαλύτεροι μαθητές), ενώ φέτος για πρώτη φορά θα συμμετέχουν και μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (τάξεις: Δ’, Ε’, ΣΤ’), οι οποίοι καλούνται να δραματοποιήσουν επιστημονικές έννοιες και γνώσεις που προέρχονται από το αναλυτικό πρόγραμμα των μαθημάτων τους. Δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια του Ευρωπαϊκού έργου CREAT-IT (www.creatit-project.eu) ενώ στηρίζεται στις αρχές των διερευνητικών μεθόδων μάθησης των θετικών επιστημών (Inquiry Based Science Education) καθώς και στο παιδαγωγικό πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου CREATIONS (http://creations-project.eu/). Αποτελεί έναν από τους καταλύτες (accelerators) του Ευρωπαϊκού έργου Open Schools for Open Societies (OSOS) (http://www.openschools.eu/), μία από τις περιπτώσεις εφαρμογής σε σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Ευρωπαϊκού έργου Creativity, Art and Science in Primary Education (CASE) (http://www.project-case.eu/) και επίσης, είναι προτεινόμενη δράση των ελληνικών εκπαιδευτικών κοινοτήτων του Open Discovery Space (ODS) και του Inspiring Science Education (ISE).
Στο πλαίσιο της δράσης αυτής, οι μαθητές καλούνται να υλοποιήσουν μια θεατρική παράσταση σχετική με επιστημονικά θέματα και να μάθουν επιστήμη με δημιουργικό τρόπο. Οι επιμέρους στόχοι της δράσης, οι οποίοι έχουν ως κεντρικό άξονα τη διεπιστημονική διασύνδεση των θετικών επιστημών με εκφάνσεις της τέχνης με απώτερο σκοπό την ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών για την επιστήμη, αφορούν τόσο τους μαθητές, όσο και τους εκπαιδευτικούς. Ειδικότερα, μέσω της δράσης αυτής, οι μαθητές κατανοούν επιστημονικές έννοιες και φαινόμενα, αναπτύσσουν πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας, συμμετέχουν ενεργά στη διαπραγμάτευση επιστημονικών εννοιών και αναπτύσσουν δημιουργικές και κριτικές δεξιότητες. Επιπλέον συμμετέχουν σε δραστηριότητες διάδοσης και επιχειρηματικής ενασχόλησης για την προώθηση και την υποστήριξη της παράστασής τους, φέρνοντας το σχολείο πιο κοντά στην κοινωνία ενώ ταυτόχρονα αναπτύσσουν επιχειρηματικές και κοινωνικές δεξιότητες. Οι εκπαιδευτικοί εξελίσσονται επαγγελματικά, μέσω της μεταξύ τους συνεργασίας, της ανταλλαγής απόψεων, ιδεών και εκπαιδευτικού υλικού (είτε δια ζώσης, είτε διαδικτυακά μέσω κοινοτήτων μάθησης). Τέλος ένας από τους απώτερους στόχους είναι η κινητοποίηση περισσότερων εκπαιδευτικών & μαθητών και η δημιουργία μιας εκπαιδευτικής κοινότητας που θα συνεργάζεται, θα ανταλλάσσει απόψεις, υλικό και καλές πρακτικές για τη διδασκαλία των θετικών επιστημών και μετά το πέρας της δράσης.