ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Κατά την περίοδο 24-27/3/2025 τέσσερις (4) εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων του Γυμνασίου Κανήθου Χαλκίδας συμμετείχαν σε δραστηριότητα Παρακολούθησης Εργασίας - Job Shadowing στον σχολικό οργανισμό Collège des Vernaux Marius Daubigney στο Tavaux της Γαλλίας, στο πλαίσιο του εγκεκριμένου ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ Διαπιστευμένων Σχεδίων με κωδικό: 2024-1-EL01-KA121-SCH-000221737.
Στόχοι της υλοποιηθείσας δραστηριότητας ήταν:
- η συνεργασία με σχολικούς οργανισμούς του ευρωπαϊκού χώρου εκπαίδευσης,
- η ενίσχυση της εξωστρέφειας της σχολικής μονάδας,
- ο διαμοιρασμός καλών εκπαιδευτικών πρακτικών με εκπαιδευτικούς της χώρας υποδοχής,
- η γνωριμία με άλλα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα,
- η γνωριμία με συμπεριληπτικές πρακτικές με στόχο την ενσωμάτωση του συνόλου των μαθητών/-τριών στην εκπαιδευτική διαδικασία, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων με ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες.
Η δραστηριότητα Παρακολούθησης Εργασίας είχε τους ακόλουθους βασικούς πυλώνες:
α. Γνωριμία με το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας υποδοχής France - Ministère de l'Education Nationale
β. Παρακολούθηση μαθημάτων σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα (Γαλλική Γλώσσα, Μαθηματικά, Αγγλικά, Φυσική Αγωγή, Τεχνολογία) σε τάξεις μικτών δυνατοτήτων
γ. Παρακολούθηση προσεγγίσεων στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία κ.ά.
δ. Παρακολούθηση εργασίας άλλων ειδικοτήτων που εργάζονται στη σχολική μονάδα, πέραν του εκπαιδευτικού προσωπικού, όπως καθηγητής τεκμηρίωσης-αρχειακής έρευνας (Documentalist Teacher) και βοηθός εκπαίδευσης (Education Assistant)
ε. Παρακολούθηση της εφαρμογής στην τάξη της νέας εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του Γαλλικού Υπουργείου Παιδείας (Ministère de l'Éducation nationale, de l'Enseignement supérieur et de la Recherche), Groupes de besoins - Ομάδες Αναγκών
στ. Ενημέρωση για τη διοικητική λειτουργία του σχολικού οργανισμού υποδοχής (διδασκόμενα μαθήματα, ωρολόγιο πρόγραμμα, υποχρεώσεις εκπαιδευτικού προσωπικού, συναντήσεις εκπαιδευτικού προσωπικού, αξιολόγηση-εξετάσεις, ενημέρωση γονέων, επαγγελματικός προσανατολισμός-διασύνδεση με την αγορά εργασίας κ.ά.)
ζ. Παρουσίαση του διαδικτυακού εργαλείου PRONOTE - Démonstration des Espaces Web et Mobile για γυμνάσια και λύκεια, ενός εργαλείου που χρησιμοποιείται από εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες, γονείς και εκπαιδευτικούς συνοδούς με στόχο την αποτύπωση ολόκληρης της σχολικής ζωής και λειτουργίας.
η. Συμμετοχή στη καθημερινότητα της σχολικής μονάδας (συζητήσεις με το εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό, γεύματα στο σχολικό εστιατόριο).
Στο περιθώριο των εργασιών παρακολούθησης οι συμμετέχοντες/ουσες εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την καθημερινή ζωή των συναδέλφων εκπαιδευτικών εκτός σχολικού περιβάλλοντος καθώς και με πολιτιστικά τοπόσημα, τόσο της γαλλικής επαρχίας όσο και της μητροπολιτικής περιοχής της πρωτεύουσας της χώρας υποδοχής.
Η Ομάδα Προγραμμάτων Erasmus+ του Γυμνασίου Κανήθου Χαλκίδας
Το σχέδιο (2024-1-EL01-KA121-SCH-000221737) συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το περιεχόμενο του υλικού (όπως δελτίο τύπου, ανακοίνωση και δημοσίευση) είναι αποκλειστική ευθύνη του δικαιούχου (Γυμνάσιο Κανήθου) και ούτε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ούτε η Εθνική Μονάδα Συντονισμού Erasmus+ ΙΚΥ είναι υπεύθυνες για τη χρήση που μπορεί να γίνει των πληροφοριών που αναφέρονται.
#ErasmusPlusIKY, #ErasmusPlusGreece, #ErasmusPlus, #ΣυνεχίζουμεErasmus