«Αλμυρές αλχημείες: Η μαγεία των αλυκών του Μεσολογγίου»: Αποτίμηση Περιβαλλοντικού Προγράμματος, ΣΧ. ΕΤΟΥΣ 2024-’25

Τίτλος: «Αλμυρές αλχημείες: Η μαγεία των αλυκών του Μεσολογγίου»
Σχολείο: 6ο Γυμνάσιο Λάρισας
Χρονική Διάρκεια: Δεκέμβριος 2024 – Μάιος 2025
Συντονίστρια Εκπαιδευτικός: Μπρασινίκα Ιωάννα (ΠΕ34)
Συμμετέχουσες Εκπαιδευτικοί: Ζαχαράκη Ευθυμία (ΠΕ02), Λίταινα Ιωάννα (ΠΕ80)
Μαθητές/τριες που συμμετείχαν: 20 μαθητές/-τριες της Β΄ Γυμνασίου

«Αλμυρές αλχημείες: Η μαγεία των αλυκών του Μεσολογγίου»

Σκοπός και Στόχοι του Προγράμματος

  • -απόκτηση βασικών γνώσεων για τη δομή και λειτουργία των αλυκών (παραδοσιακών και σύγχρονων) καθώς και τη σημασία της χρήσης του άλατος σε πολλούς τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας
  • -κατανόηση της μεγάλης περιβαλλοντικής αξίας των αλυκών λόγω της πλούσιας βιοποικιλότητας που υποστηρίζουν
  • -σύνδεση της παραγωγικής δραστηριότητας των αλυκών με τα ιδιαίτερα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά και τις κλιματολογικές συνθήκες της περιοχής όπου αναπτύσσονται
  • -απόκτηση βασικών γνώσεων για τους υγρότοπους, τις λειτουργίες που επιτελούν, την αξία τους και επομένως την ανάγκη προστασίας τους
  • -συνειδητοποίηση της αξίας και της μοναδικότητας της λιμνοθάλασσας του Μεσολογγίου, που μπορεί να υποστηρίξει συγκεκριμένες παραγωγικές δραστηριότητες, στις οποίες ο άνθρωπος μπορεί να επενδύσει αλλά με όρους αειφορίας.

Δραστηριότητες και Επισκέψεις

  • -Προβολή οπτικοακουστικού υλικού σχετικού με τη λιμνοθάλασσα και  τις αλυκές του Μεσολογγίου
  • -Αναζήτηση πληροφοριών για τη χρήση του αλατιού διαχρονικά
  • -Συγκέντρωση υλικού και παρουσίασή του στην ολομέλεια – Ομαδοσυνεργατική
  • -Επίσκεψη στη λιμνοθάλασσα και στις  αλυκές του Μεσολογγίου – Βιωματική προσέγγιση
  • -Επίσκεψη στο Μουσείο Άλατος στην Τουρλίδα Μεσολογγίου – Ξενάγηση από εξειδικευμένο προσωπικό
  • -Λήψη φωτογραφικού υλικού

Η ανταπόκριση των μαθητών/-τριών ήταν ενθουσιώδης, ενώ μέσω της εμπειρικής μάθησης κατέστη δυνατή η επίτευξη των αρχικών στόχων.

Διάχυση στην Κοινότητα

Η διάχυση των αποτελεσμάτων έγινε:

Κατά τη διάρκεια του Προγράμματος

  • -στην ιστοσελίδα του σχολείου μας
  • -στο σχολικό περιοδικό
  • -στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
  • -στα τοπικά Μ.Μ.Ε.

Μετά την ολοκλήρωση του Προγράμματος πραγματοποιήθηκε

  • -ανάρτηση φωτογραφικού υλικού στο χώρο του σχολείου
  • -συνολική παρουσίαση σε εκδήλωση του Σχολείου στον Σύλλογο Διδασκόντων/-ουσών όπου υπήρξε θετική αποτίμηση της υλοποίησης, εστιάζοντας στα οφέλη που αποκόμισαν οι μαθητές/-τριες καθώς και στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.