Το 1ο Γυμνάσιο Καλαμάτας, με πλούσια δράση στον πολιτιστικό και περιβαλλοντικό τομέα, ανέδειξε και φέτος τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία και την περιβαλλοντική ευαισθησία των μαθητών του μέσα από τρία αξιόλογα προγράμματα.
Στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος "Το Κάστρο της Καλαμάτας", οι μαθητές μελέτησαν την ιστορία και τη σημασία του εμβληματικού αυτού μνημείου και, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, προχώρησαν στην κατασκευή ενός εντυπωσιακού ομοιώματος του κάστρου. Η διαδικασία τούς έδωσε την ευκαιρία να αναπτύξουν δεξιότητες έρευνας, να εκφραστούν δημιουργικά και να καλλιεργήσουν την αγάπη τους για την τοπική ιστορία.
Παράλληλα, στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα "Ο Νέδοντας, ο ποταμός της Καλαμάτας", οι μαθητές εξερεύνησαν τη σημασία του ποταμού για το οικοσύστημα και την πόλη, παρατηρώντας επιτόπου την πορεία και την κατάστασή του. Μέσα από δράσεις καταγραφής και ευαισθητοποίησης, αντιλήφθηκαν τη σημασία της προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος και υιοθέτησαν στάσεις υπευθυνότητας. Στο πλαίσιο του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν και εκπαιδευτικές επισκέψεις στα Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (ΚΕΠΕΑ) Μολάων και Ακράτας-Κλειτορίας, όπου οι μαθητές συμμετείχαν σε οργανωμένες δραστηριότητες περιβαλλοντικής αγωγής, διευρύνοντας τις γνώσεις τους με βιωματικό τρόπο.
Τέλος, η καλλιτεχνική δράση ανακύκλωσης με την αναπαράσταση του έργου Starry Night του Vincent Van Gogh, αποκλειστικά με πλαστικά καπάκια μπουκαλιών, εντυπωσίασε τόσο για το αισθητικό της αποτέλεσμα όσο και για το ισχυρό της μήνυμα. Οι μαθητές συνεργάστηκαν σε όλα τα στάδια της δημιουργίας, κατανοώντας έμπρακτα τη σημασία της επαναχρησιμοποίησης και της συλλογικής προσπάθειας στο πλαίσιο του Ενεργού Πολίτη.
Όλες οι παραπάνω δράσεις παρουσιάστηκαν στη σχολική κοινότητα την Τρίτη 27 Μαΐου, μέσα από ειδικά διαμορφωμένες παρουσιάσεις PowerPoint που ετοίμασαν οι ίδιοι οι μαθητές, αναλαμβάνοντας ενεργό ρόλο στη διάχυση των αποτελεσμάτων των προγραμμάτων τους.
Μέσα από όλες αυτές τις εμπειρίες, οι μαθητές καλλιέργησαν τη δημιουργικότητά τους, ανέπτυξαν κοινωνικές δεξιότητες, εξοικειώθηκαν με την ομαδική εργασία και ένιωσαν τη χαρά της προσφοράς και της έκφρασης. Πάνω απ’ όλα, βίωσαν τη μάθηση ως μια διαδικασία ενεργητική, ουσιαστική και γεμάτη έμπνευση, πέρα από τα στενά όρια της σχολικής αίθουσας.