H Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας σε σεμινάριο του προγράμματος Erasmus+ KA1 στη Ρώμη

Το     χρονικό     διάστημα     10-14 Οκτωβρίου 2022 πραγματοποιήθηκε στη Ρώμη σεμινάριο με τίτλο «Coaching, leadership and motivation» στα πλαίσια του προγράμματος  Erasmus+ KA1.  Η Διεύθυνση συμμετείχε   με τους κ. Γεώργιο Χρ. Μακρή, διευθυντή της Διεύθυνσης, κ. Δανιέλα Μηναΐδου, υπάλληλο του Τμήματος Γ’ Προσωπικού και κ. Σοφία Στοΐλη, υπάλληλο του Τμήματος Β’ Οικονομικού. Εκπρόσωποι σχολείων έλαβαν μέρος ως εξής: από το 4ο ΓΕΛ Κατερίνης ο κ. Γεώργιος Παπαφωτίου, διευθυντής   και   η   κ.   Σοφία   Τσιρώνη, υποδιευθύντρια, από το 2Ο ΕΠΑΛ Κατερίνης ο κ. Αθανάσιος Καρακούσης, διευθυντής και η κ. Αγγελική Παπαγεωργίου, τομεάρχης υγείας πρόνοιας και ευεξίας και από τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια Πλάτων οι εκπαιδευτικοί κ. Παρθενόπη Ερμείδου και κ. Ευγενία Μωυσίδου.

Το σεμινάριο έγινε στο εκπαιδευτικό κέντρο της εταιρείας Infol (Innovazione Formazione Orientamento e Lavoro). Στην αρχική συνάντηση έγιναν οι παρουσιάσεις του συντονιστή και των εκπαιδευτών της εταιρείας καθώς και των ομάδων από την Ισπανία, τη Λετονία και την Ελλάδα που θα έπαιρναν μέρος το ίδιο χρονικό διάστημα σε διαφορετικά σεμινάρια. Στη συνέχεια τα 9 άτομα που συμμετείχαν από τη διεύθυνση μας ξεκινήσαμε την εκπαίδευση μας.

Στην ενότητα του coaching υπό την έννοια της καθοδήγησης, βασικός σκοπός είναι η αύξηση στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό των ευκαιριών και των ικανοτήτων προς ένα σκοπό και η ενεργοποίηση όλων των πόρων που κάποιος ήδη κατέχει. Το βασικό εργαλείο για την σωστή καθοδήγηση είναι το active listening (η ακοή χωρίς κριτική, χωρίς εσωτερικό διάλογο και η παραμονή στο παρόν). Στο συγκεκριμένο εργαλείο εμμείναμε αρκετά με παραδείγματα και ασκήσεις και στην συνέχεια ασχοληθήκαμε με το feedback, την αντίδραση σε μία πράξη, η οποία πρέπει να σχετίζεται με την πράξη και όχι με το πρόσωπο.

Στην ενότητα του leadership ασχοληθήκαμε με τα προβλήματα που προκύπτουν μέσα στο εργασιακό περιβάλλον είτε με συναδέλφους είτε με μαθητές, στις ερωτήσεις που πρέπει να τίθενται και ποιες είναι απαγορευτικές (όπως το γιατί καθώς έχει αρνητικό αντίκτυπο) και έγιναν πολλές ομαδικές ασκήσεις με την καθοδήγηση της εκπαιδεύτριας.

Στην ενότητα του motivation ασχοληθήκαμε πολύ έντονα με τους όρους ταλέντο (η αναγνώριση του, η μορφή της υπερβολής του, η μορφή του μη ανεκτού και η ενέργεια που πρέπει να γίνει για την μετρίαση των προβλημάτων που ανακύπτουν) και συναισθηματικής νοημοσύνης (στην αναγνώριση των συναισθημάτων, την κατανόηση τους, τον χαρακτηρισμό τους, την έκφραση αυτών και την ρύθμιση τους) με πολυάριθμες ασκήσεις.

Την τελευταία ημέρα του σεμιναρίου είχαμε μια διαδραστική άσκηση με τα μέλη των άλλων δύο ομάδων (της Ισπανίας και της Λετονίας) σε εξωτερικό χώρο, την απονομή των βεβαιώσεων παρακολούθησης, το feedback προς την εταιρεία και τον αποχαιρετισμό.