Geocaching και Erasmus+ στο ΓΕΛ Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ευόσμου. Τίτλοι τέλους ή υπόσχεση για δημιουργική συνέχιση;

Στο πλαίσιο διάχυσης των αποτελεσμάτων του προγράμματος Erasmus+ "Geocaching in and out of the classroom. Μinds on the move"που υλοποιεί το σχολείο μας την τελευταία διετία, πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 8 Νοεμβρίου 2018 εκπαιδευτική μετακίνηση στο περιαστικό δάσος του Χορτιάτη για τους νέους μαθητές της Α Λυκείου. 58 από τους 130 μαθητές εξασφάλισαν τη συμμετοχή τους μετά από αξιολόγηση της ενεργού εμπλοκής τους σε δράση μάθησης μεταξύ ομότιμων που οργάνωσαν και υλοποίησαν οι μαθητές της ομάδας Erasmus+ τη 12η Οκτωβρίου 2018 (Erasmus+ days).

Το Geocaching αποτελεί ένα ιδιότυπο «κυνήγι θησαυρού»  που τοποθετούνται και αναζητούνται σε διάφορα σημεία του πλανήτη από χρήστες της παγκόσμιας αυτής εφαρμογής, με αξιοποίηση των κινητών τηλεφώνων και του διαδικτύου. Στο πλαίσιο της υλοποίησής του προγράμματός μας η ομάδα Erasmus+ έχει δημιουργήσει τουλάχιστο 25 γεωκρύπτες στην περιοχή γύρω από το σχολείο αλλά και στη Θεσσαλονίκη γενικότερα, ομαδοποιημένες σε θεματικές διαδρομές. Ήδη, οι πρώτοι μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα βρίσκονται φέτος στην Γ’ Λυκείου.

Στόχος της συγκεκριμένης επίσκεψης ήταν αφενός η βιωματική επαφή των νέων μαθητών με το φυσικό τοπίο και αφετέρου η ουσιαστική διαμόρφωση ενός δικτύου νέας γενιάς geocachers, οι οποίοι θα είναι έτοιμοι να συνεχίσουν το πρόγραμμά μας αλλά και να το ενισχύσουν δίνοντάς του νέο προσανατολισμό. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές, περιηγήθηκαν στο δάσος του Χορτιάτη, με ταυτόχρονη ξενάγηση από εξειδικευμένο δασολόγο και θηροφύλακα. Παράλληλα, αλληλεπέδρασαν με τις γεωκρύπτες: εξερεύνησαν το χώρο εντοπίζοντας γεωκρύπτες, κατέγραψαν την υπάρχουσα κατάσταση και αντικατέστησαν αυτές που είχαν καταστραφεί.

Αποτιμώντας την παραπάνω δράση, μπορεί να διαπιστωθεί η σημασία της σε δύο επίπεδα: Αφενός, αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την εμπέδωση της βασικής αντίληψης που διαπνέει το Geocaching ως δράση, δηλαδή την εξερεύνηση του φυσικού χώρου μέσω της αλληλεπίδρασης με αυτόν σε ένα πλαίσιο πνευματικής εγρήγορσης. Αφετέρου, η δράση αυτή, όπως και το σύνολο των δράσεων στο πλαίσιο του προγράμματός μας, αναδεικνύουν ορισμένες πολύ σημαντικές πτυχές του σύγχρονου Ευρωπαίου πολίτη: την περιβαλλοντική ευαισθησία, την ικανότητα συνύπαρξης με διαφορετικούς «άλλους» και της ομαδικής εργασίας με κοινό σκοπό την επίτευξη ενός αποτελέσματος αλλά και την κατάκτηση του ψηφιακού γραμματισμού. Οι παραπάνω αρετές, άλλωστε, αποτελούν και πρωταρχικές επιδιώξεις του ίδιου του πλαισίου των προγραμμάτων Erasmus+.