Το 5ο ΓΕΛ Ιωαννίνων σε ευρωπαϊκή συνεργασία eTwinning: “eCastle Explorers”

Το 5ο Γενικό Λύκειο Ιωαννίνων συμμετείχε με μεγάλη επιτυχία στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning με τίτλο “eCastle Explorers”, μια καινοτόμα δράση που έφερε κοντά μαθητές και εκπαιδευτικούς από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Τουρκία, η Πολωνία, η Κροατία, η Ιταλία, η Ισπανία και η Βουλγαρία.

Το έργο συντονίστηκε από τις εκπαιδευτικούς Διατσίδου Μαρία-Μιράντα και Νίττα Διαμαντούλα, οι οποίες με ενθουσιασμό και δημιουργικότητα καθοδήγησαν τους μαθητές/τριες καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος, προάγοντας τη συνεργασία, την καινοτομία και την αλληλεπίδραση.

Στο πλαίσιο του προγράμματος, οι συμμετέχοντες συνεργάστηκαν δημιουργικά και ανέπτυξαν δεξιότητες μέσα από ποικίλες εκπαιδευτικές δράσεις που είχαν στο επίκεντρο τα κάστρα της Ευρώπης. Το έργο εστίασε στην ιστορία, την αρχιτεκτονική, την πολιτιστική τους σημασία, τους μύθους που τα περιβάλλουν αλλά και το μέλλον τους, μέσα από το πρίσμα της βιωσιμότητας και της διατήρησης της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Οι μαθητές/τριες ερεύνησαν τα τοπικά τους κάστρα, αντάλλαξαν γνώσεις με συνομηλίκους τους από άλλες χώρες, συνέκριναν κάστρα με βάση ιστορικά και πολιτιστικά κριτήρια και δημιούργησαν από κοινού ψηφιακούς χάρτες, παρουσιάσεις, ιστορίες και βίντεο. Ένα ξεχωριστό και ιδιαίτερα δημιουργικό κομμάτι του έργου αποτέλεσαν τα ψηφιακά βιβλία παραδοσιακών συνταγών, μέσα από τα οποία οι μαθητές παρουσίασαν και δοκίμασαν γεύσεις από τα κάστρα και τις περιοχές των άλλων συμμετεχουσών χωρών, ενισχύοντας τη γαστρονομική διάσταση της πολιτιστικής ανταλλαγής.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και στην ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων, καθώς οι μαθητές αξιοποίησαν εργαλεία όπως Canva, Avatar Maker, Google Docs, Padlet, Wordwall και πολλά ακόμη για την υλοποίηση των δράσεων, ενισχύοντας έτσι τη δημιουργικότητα και τη συνεργατική μάθηση μέσα από την τεχνολογία.

Η συμμετοχή του σχολείου στο eTwinning πρόγραμμα “eCastle Explorers” αποτέλεσε μια πολύτιμη εμπειρία που ενίσχυσε τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό του σχολείου, προώθησε την ενεργή συμμετοχή των μαθητών και άνοιξε νέους ορίζοντες στην εκπαιδευτική κοινότητα του 5ου ΓΕΛ Ιωαννίνων.