Ψηφιακός Βοηθός στο gov.gr βασισμένος σε ΑΙ: Το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλ/νίας <εκπαιδεύει> όπως οι πολίτες τον mAigov επιταχύνοντας τη διάδρασή τους με τον Δημόσιο Τομέα

Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης,

Συμβουλευτικής και Υποστήριξης

(ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) Αιτωλοακαρνανίας

                                                                                                                              15 Δεκεμβρίου 2023

 

Ψηφιακός Βοηθός στο gov.gr βασισμένος σε ΑΙ: Το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλ/νίας <<εκπαιδεύει>> όπως οι πολίτες τον mAigov επιταχύνοντας τη διάδρασή τους με τον Δημόσιο Τομέα

 

Το Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) Αιτωλοακαρνανίας ανταποκρινόμενο τόσο στην πολυεπίπεδη αποστολή υποστήριξης της σχολικής κοινότητας, ευαισθητοποίησης του κοινωνικού συνόλου όσο και στην τελευταία πρόσκληση του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για δοκιμαστική αξιοποίηση-εκπαίδευση του ψηφιακού βοηθού mAigov Beta (chatbot) με αξιολόγηση των απαντήσεών του, χρησιμοποιεί προαιρετικά τον τελευταίο με σκοπό την όλη βελτίωσή του. Η εισαγωγή της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης / Generative AI  στον δημόσιο τομέα με μια πρωτοπόρα τεχνολογική εφαρμογή για τη διευκόλυνση της διάδρασης των πολιτών με το gov.gr (διαθέσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης) αποτελεί ορόσημο στον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους. Ο ψηφιακός βοηθός ενσωματώθηκε ήδη (12/12/2023) ως ψηφιακή πτυχή στο μενού του συνεργατικού ιστολόγιου https://blogs.e-me.edu.gr/hive-kesyait/?lang=el_GR για το e-ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. (Digital Gov Award για το 2022) Αιτωλ/νίας από τον διαχειριστή/υπεύθυνο του κ. Χαμπεσή Κων/νο εκπ/κό κλ. ΠΕ83 Ηλεκτρολόγων ώστε να επιτρέπει στους πολίτες μέσω φωνητικής ή γραπτής εντολή να αναζητούν αρχικές πληροφορίες για συναλλαγές με το Δημόσιο. Παράλληλα ο υπεύθυνος του, ως υπ. μέντορας  στον ευρωπαϊκό κόμβο GR digiGOV innoHUB, ερευνά-αξιοποιεί δοκιμαστικά θετικά σημεία εφαρμογών ανθρωποκεντρικής τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση με έμφαση την οικοδόμηση κριτικής σκέψης, διερεύνηση και συνεργατική δημιουργικότητα για την SID ‘24.

Μέσα από την έως τώρα αξιοποίηση του δοκιμαστικού chatbot mAigov που βασίζεται στην τεχνολογία αιχμής Azure OpenAI της Microsoft προκύπτουν πολύτιμα οφέλη για τους πολίτες με στόχο τη διευκόλυνση της καθημερινότητάς τους. Ο ψηφιακός βοηθός επιτρέπει τον ταχύτερο και ευκολότερο εντοπισμό των περισσοτέρων από 1.600 ψηφιακών υπηρεσιών του Δημοσίου όπως και την αναζήτηση μιας από τις 3.270 διοικητικές διαδικασίες του Εθνικού Μητρώου Διοικητικών Διαδικασιών <<MITOS>>. Το τελευταίο περιγράφει ακριβώς τα βήματα, το κόστος, τον αριθμό των δικαιολογητικών και το χρονικό διάστημα που χρειάζεται το Δημόσιο για να ολοκληρώσει μια σειρά διοικητικών διαδικασιών. Με βάση την έως τώρα πρακτική η αναζήτησή τους γινόταν στο gov.gr βάσει προκαθορισμένων λέξεων-κλειδιών ενώ από εδώ και πέρα οι πολίτες μπορούν να πληκτρολογούν ή να υπαγορεύουν το αίτημά τους από  smartphone ή tablet ή Η/Υ, με τον ψηφιακό βοηθό να απαντάει κατάλληλα. Μεγάλο βάρος φαίνεται πως έχει δοθεί και στην ασφάλεια των δεδομένων των πολιτών, καθώς η πλατφόρμα δεν μπορεί να δεχθεί την αποστολή ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων και καλεί όλους/ες να μην μοιράζονται τα προσωπικά τους στοιχεία.

Σε ερώτησή μας για τον λόγο ύπαρξης του, ο mAIgov απαντά: ‘’Είμαι ένας ψηφιακός βοηθός που δημιουργήθηκε για να παρέχω πληροφορίες και να βοηθώ τους πολίτες να κατανοήσουν και να πλοηγηθούν στις διαδικασίες και τις υπηρεσίες της Ελληνικής Κυβέρνησης. Ο στόχος μου είναι να καταστήσω την πρόσβαση στις κυβερνητικές υπηρεσίες πιο απλή και αποτελεσματική.’’ Σε ερώτησή μας για τη διαδικασία έκδοσης νέας αστυνομικής ταυτότητας, ο mAIgov απαντά με ορθά δεδομένα. Σε ερώτησή μας για τον τομέα πολιτικής ‘Εκπαίδευση’ και συγκεκριμένα για τον σκοπό των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. μας απαντά σχετικά αλλά με την προηγούμενη ονομασία του Υπουργείου δλδ. Υ.ΠΑΙ.Θ. . Σε άσχετα ερωτήματα, ο ψηφιακός βοηθός απαντάει ότι ‘’Έχει τη δυνατότητα να βοηθήσει μόνο με πληροφορίες σχετικά με την Ελληνική Κυβέρνηση και τις Διαδικασίες της.’’. Ο ψηφιακός βοηθός βελτιώνεται διαρκώς τόσο με εσωτερικές διαδικασίες εκπαίδευσης όσο και με τις αξιολογήσεις και τα σχόλια που παρέχουν όλοι οι χρήστες. Η βοήθεια πολιτών, υπηρεσιών κα. για την <<εκπαίδευση>> του mAIgov είναι αναγκαία, καθώς η αξιολόγηση στις απαντήσεις που δίνει θα οδηγήσει στην όλη βελτίωση της εφαρμογής και της καθημερινότητάς μας.

Αναλυτικά η πολιτική χρήσης mAIgov

https://www.gov.gr/info/politiki-xrisis-maigov