5ο ΔΣ Κορυδαλλού: 1η Κινητικότητα στην Ισπανία “Harry Potter and the Case of the Sick Earth”

Πρόγραμμα ERASMUS+, Δράση ΚΑ2

2020-1-ES01-KA229-081824_2

Harry Potter and the Case of the Sick Earth

1η Κινητικότητα: Ισπανία, 28 Νοεμβρίου – 04 Δεκεμβρίου 2021

Στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ με τίτλο “Harry Potter and the Case of the Sick Earth” και κωδικό 2020-1-ES01-KA229-081824_2 που συμμετέχει το σχολείο μας για 2η χρονιά, πραγματοποιήθηκε η πρώτη κινητικότητα μαθητών και δασκάλων στο διάστημα 28 Νοεμβρίου με 4 Δεκεμβρίου. Δύο εκπαιδευτικοί –οι κυρίες Φωτεινή Αρβανίτη και Βιβή Αρβανίτη– μαζί με τέσσερις μαθήτριες της ΣΤ' τάξης ταξίδεψαν στην όμορφη πόλη Torrejón de Ardoz της Ισπανίας.

Εκεί, στο σχολείο La Gaviota, συναντήθηκαν με τα παιδιά των συνεργαζόμενων σχολείων και συγκεκριμένα με τέσσερα παιδιά από την Ιταλία, τέσσερα από τη Ρουμανία, τις συνοδούς εκπαιδευτικούς και φυσικά με τα παιδιά της Ισπανίας που συμμετείχαν στο πρόγραμμα και συνόδευαν τους ξένους μαθητές. Αν και όλα τα παιδιά είχαν ήδη γνωριστεί μέσω τηλεδιάσκεψης η προσωπική συνάντηση έγινε μέσα σε ένα κλίμα μεγάλης χαράς και συγκίνησης.

Το θέμα αυτής της κινητικότητας ήταν «Transfiguration Class: The Power of Recycling» και όλες οι δράσεις είχαν στόχο να ευαισθητοποιήσουν και να ενημερώσουν τους μαθητές, οι οποίοι χωρίζονταν σε διακρατικές ομάδες διαφορετικές κάθε φορά, ώστε όλοι να έχουν την ευκαιρία να γνωριστούν και να συνεργαστούν μεταξύ τους.

Την 1η ημέρα του προγράμματος, οι 24 μαθητές και μαθήτριες από τα 4 συνεργαζόμενα σχολεία γνωρίστηκαν και ξεναγήθηκαν στο ισπανικό σχολείο. Συνάντησαν τους μαθητές με τους οποίους συνεργάζονται τα τελευταία 2 χρόνια και είδαν τον τρόπο λειτουργίας του σχολείου. Οι μαθητές του ισπανικού σχολείου τους υποδέχθηκαν με θέρμη και παρουσίασαν παραδοσιακά τραγούδια και χορούς της χώρας τους. Στη συνέχεια έγινε επίσκεψη στο δημαρχείο της πόλης όπου ο δήμαρχος απηύθυνε χαιρετισμό στις αποστολές και ακολούθησε ενημέρωση και συζήτηση για τις περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες που έχουν αναπτυχθεί στην πόλη. Η ημέρα έκλεισε με το πρώτο εργαστήριο μαθητών, ένα παιχνίδι θησαυρού στο πάρκο Europa Park, όπου οι μαθητές –σε διακρατικές ομάδες– είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν αντίγραφα των διάσημων μνημείων της Ευρώπης μαθαίνοντας παράλληλα πληροφορίες για τις διάφορες χώρες.

Τη 2η μέρα οι μαθητές επισκέφθηκαν το πάρκο Retiro, το μεγαλύτερο πάρκο της Μαδρίτης. Πήραν μέρος σε περιβαλλοντικό μάθημα όπου γνώρισαν τη χλωρίδα και την πανίδα της περιοχής, ενημερώθηκαν για τα διαφορετικά οικοσυστήματα αλλά και τις συνέπειες των ενεργειών του ανθρώπου. Στη συνέχεια, οι μαθητές χωρίστηκαν σε διακρατικές ομάδες και βιντεοσκόπησαν διαφημιστικά μηνύματα για την προστασία των πάρκων και των φυσικών οικοσυστημάτων. Ακολούθησε πολιτιστική επίσκεψη στο κέντρο της Μαδρίτης.

Την 3η ημέρα η ομάδα επισκέφθηκε την εκπαιδευτική φάρμα Albitana στην οποία και διανυκτέρευσαν. Εκεί οι μαθητές συμμετείχαν σε διαδραστικό παιχνίδι το οποίο πραγματευόταν την έννοια της ενέργειας, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο μπορούν τα σύγχρονα σπίτια των ανθρώπων να είναι φιλικά προς το περιβάλλον και να εξοικονομούν ενέργεια. Το απόγευμα συμμετείχαν σε πεζοπορική περιήγηση στην εξοχή, μαθαίνοντας περισσότερα για τα οικολογικά μονοπάτια και είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε άμεση επαφή με τη φύση. Τέλος, όλοι οι μαθητές δημιούργησαν οικολογικά λευκώματα με τις εντυπώσεις τους από τις δραστηριότητες της ημέρας.

Την 4η ημέρα οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά ζώα της φάρμας και να μάθουν περισσότερα για τη φροντίδα τους. Έπειτα, έμαθαν πληροφορίες για την ανακύκλωση και κατασκεύασαν δημιουργίες (σελιδοδείκτες και μουσικά όργανα) από ανακυκλωμένο χαρτί το οποίο έφτιαξαν μόνοι τους.

Την 5η ημέρα πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο περιβαλλοντικό κέντρο El Caserio del Henares όπου οι μαθητές ασχολήθηκαν με τα δάση – ενημερώθηκαν για τα ζώα που ζουν στο δάσος, μελέτησαν τα χνάρια τους, συνειδητοποίησαν το πρόβλημα της αποψίλωσης των δασών και τις συνέπειές του. Τέλος, χωρίστηκαν σε ομάδες και προχώρησαν στο φύτεμα νέων φυτών, ως ένδειξη φροντίδας και προσφοράς προς το δάσος.

Με την επιστροφή στο σχολείο συμπληρώθηκαν τα ερωτηματολόγια αξιολόγησης της κινητικότητας και η εβδομάδα έκλεισε με την τελετή λήξης όπου οι μαθητές παρέλαβαν τα πιστοποιητικά συμμετοχής τους, απόλαυσαν πλούσιο δείπνο προσφορά του ισπανικού σχολείου, χόρεψαν, διασκέδασαν και αποχαιρέτισαν τους συνεργάτες τους, ανανεώνοντας το ραντεβού τους για τον Μάρτιο στην κινητικότητα που θα διεξαχθεί στην Ελλάδα.