Mαθησιακή κινητικότητα προσωπικού Erasmus+ ΚΑ1 « Little citizens take action about environmental issues »

Κατά το χρονικό διάστημα 9-13 Οκτωβρίου 2023, πραγματοποιήθηκε η Μαθησιακή κινητικότητα προσωπικού Erasmus+ ΚΑ1 « Little citizens take action about environmental issues » , ΑΡΙΘΜΟ ΣΥΜΒΑΣΗΣ –2022-1-EL01-KA122-SCH-000079153. με τη συμμετοχή 2 εκπαιδευτικών του 3ου Νηπιαγωγείου Τριλόφου Θεσσαλονίκης, που οργανώθηκε από τον οργανισμό υποδοχής Cultivating Futures στη Λισσαβόνα της Πορτογαλίας. Κατά την διάρκεια των μαθημάτων οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να επιμορφωθούν, ώστε να μπορέσουν να λειτουργήσουν  ως βοηθητικός παράγοντας για τους μαθητές τους, και να  εμπνεύσουν  τη συμμετοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας στην επίλυση περιβαλλοντικών προβλημάτων όπως:

– Εννοιών της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας.

– Σημασία της αποτελεσματικής χρήσης των φυσικών και βιομηχανικών πόρων και της ελαχιστοποίησης της ρύπανσης και της παραγωγής αποβλήτων.

– Δύο τύπων οικονομίας: γραμμική και κυκλική οικονομία και κατανόηση του κύκλου ζωής των καταναλωτικών αγαθών.

– Τα 6 R του περιβάλλοντος (Rethink, Refuse, Reduce, Reuse, Recycle, Rot) ως εργαλείο για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.

– Εκπαιδευτικών εργαλείων  και πόρων, συμπεριλαμβανομένων πληροφοριών που βασίζονται σε τεκμήρια, στατιστικών στοιχείων, βίντεο και πρακτικών ασκήσεων στον τομέα της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που οι εκπαιδευτικοί μπορούν να προσαρμόσουν στο περιβάλλον τους

– Δημιουργίας δραστηριοτήτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και χρήση τους σε εκπαιδευτικά πλαίσια εντός και εκτός της τάξης.

– Προβληματισμού σε μεγάλες ομάδες και υποομάδες, ανάλογα με τις θεματικές τους περιοχές και το μορφωτικό επίπεδο, σχετικά με τις καλύτερες στρατηγικές για να βιώσουν και να αποκτήσουν τα παιδιά και οι νέοι δεξιότητες περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης.

– Ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών να κάνουν «πρακτικά» δραστηριότητες ανακύκλωσης (δημιουργική επαναχρησιμοποίηση) χαμηλού προϋπολογισμού. Αυτές οι δραστηριότητες που χρησιμοποιούν ανακυκλωμένα υλικά θα λειτουργήσουν ως αφετηρία για συνεχείς εργασίες για την ευαισθητοποίηση των παιδιών και των νέων σχετικά με περιβαλλοντικά ζητήματα.