STEAM with fairy tales: Συνεργατικές δραστηριότητες Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου Αρσάκειο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης

Σύμφωνα με το πλάνο εργασιών του eTwinning έργου ‘STEAM with fairy tales’ που υλοποιεί το Αρσάκειο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης  τη φετινή σχολική χρονιά, οι μαθητές μας κλήθηκαν να υλοποιήσουν ποικίλες δραστηριότητες κατά το δίμηνο Νοέμβριου - Δεκέμβριου.

Σκοπός της ενότητας ήταν αφού επιλέξουν όλα τα σχολεία ένα κοινό παραμύθι να κάνουν δραστηριότητες STEAM έχοντας αυτό ως σημείο αναφοράς. Το STEΑM είναι μια διαθεματική εκπαιδευτική πρόταση που ενσωματώνει ως βασικές συνιστώσες της την επιστήμη (S), την τεχνολογία (T), τη μηχανική (E), την Τέχνη (Α) και τα μαθηματικά (M).

Τα παραμύθια που πρότειναν τα σχολεία ήταν τα εξής: Jack and the Beanstalk, Cinderella, Hansel and Gretel & Goldilocks. Ακολούθησε ψηφιακή ψηφοφορία και το παραμύθι που επιλέχθηκε με τις περισσότερες ψήφους ήταν το παραμύθι ‘Hansel and Gretel’. Έπειτα το κάθε σχολείο έπρεπε να οργανώσει τουλάχιστον μία δραστηριότητα STEAM ανά πεδίο (Science, Technology, Engineering, Αrts & Maths) ώστε όλες αυτές οι δραστηριότητες να ενσωματωθούν στη συνέχεια σε ένα ψηφιακό βιβλίο που μπορείτε να δείτε εδώ:

LINK: https://www.canva.com/design/DAFRKHdzcgs/TwxgWbv9s1NCM8xh3VsyoA/watch?utm_content=DAFRKHdzcgs&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink

Η επόμενη δραστηριότητα ήταν πολύ ευχάριστη για τους μαθητές μας καθώς τους ζητήθηκε να ζωγραφίσουν συνεργατικά το παραμύθι Hansel and Gretel χρησιμοποιώντας το ψηφιακό εργαλείο notebookcast. Μέσα από παιχνίδι τύχης που δημιουργήθηκε από τους ιδρυτές με την εφαρμογή wordwall το κάθε σχολείο ενημερωνόταν με ποια σειρά θα συμμετείχε για την ολοκλήρωση της συνεργατικής ζωγραφιάς.

Τελευταία δραστηριότητα ήταν να σκεφτούν οι μαθητές ένα διαφορετικό τέλος για το συγκεκριμένο παραμύθι. Όλα λοιπόν τα σχολεία έκαναν ανάρτηση των ιδεών των μαθητών τους σε ένα συνεργατικό πίνακα που δημιουργήθηκε με το ψηφιακό εργαλείο ideaBoardz όπου οι μαθητές είχαν και την επιπλέον δυνατότητα να υποστηρίξουν μια ιδέα πατώντας το πεδίο ‘μου αρέσει’ σε ιδέες που προτάθηκαν εκεί από τους συνομηλίκους τους.