Αποτίμηση του 6ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Καθηγητών Πληροφορικής με θέμα: «Πληροφορική και Νέο Σχολείο»

Με επιτυχία και την παρουσία 300 περίπου συνέδρων ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 6ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Καθηγητών Πληροφορικής, με θέμα «Πληροφορική και νέο σχολείο» από 30/03 έως 1/4/2012, στο Συνεδριακό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών.

Το συνέδριο τελέσθηκε υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και συνδιοργανώθηκε με το Πανεπιστήμιο Πατρών, το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και την Εστία Επιστημών Πάτραςτου Κέντρου Παιδείας Επιστημών.

       
Στο συνέδριο εκτός από τις διαλέξεις προσκεκλημένων ομιλητών, παρουσιάστηκαν 35 εργασίες και 13 εργαστηριακές δραστηριότητες, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα της Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, λειτουργώντας ως στοιχείο εμπλουτισμού για την εκπαιδευτική κοινότητα.
 
Όλες οι εργασίες οι οποίες έγιναν αποδεκτές στο συνέδριο εκδόθηκαν σε ηλεκτρονικά πρακτικά με Διεθνή Μοναδικό Αριθμό Σειριακών Εκδόσεων (ISSN:1792-1511). Επίσης, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου βραβεύθηκαν οι καλύτερες εργασίες.
 
Συνάμα πραγματοποιήθηκαν, πέραν των παράλληλων συνεδριών και εργαστηριακών παρουσιάσεων, τρεις εκπαιδευτικές επισκέψεις στην Εστία Επιστημών Πάτρας, όπου περίπου 100 σύνεδροι – εκπαιδευτικοί γνώρισαν τις μαθησιακές προσεγγίσεις της Πληροφορικής που αναπτύσσονται σε καθημερινή βάση στην Εστία Επιστημών και μελέτησαν τη διαδραστική έκθεση Πληροφορικής, διατυπώνοντας ιδιαίτερα θετικές εντυπώσεις.
  
Νωρίτερα, την Παρασκευή 30/03/2012 (09:00-14:00) οι εκπαιδευτικοί ΠΕ19-20 που διδάσκουν το μάθημα ΤΠΕ στα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας κλήθηκαν σε επιμορφωτική συνάντηση της Επιτροπής Υποστήριξης του μαθήματος ΤΠΕ. Η Επιμορφωτική Συνάντηση υποστήριξης του μαθήματος ΤΠΕ στα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ πραγματοποιήθηκε επιτυχώς στην Εστία Επιστημών Πάτρας, στο Πλατάνι Ρίου.
  
Με το πέρας του συνεδρίου ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, κ. Γεώργιος Παναγιωτόπουλος ανέφερε «Το συγκεκριμένο συνέδριο ανέδειξε για ακόμη μια φορά, τον ουσιαστικό ρόλο που διαδραματίζουν οι Νέες Τεχνολογίες, αφού αποτελούν δομική συνιστώσα της σύγχρονης κοινωνίας και έχουν επηρεάσει καθοριστικά κάθε πτυχή της καθημερινότητας του πολίτη, τόσο στον τομέα της εκπαίδευσης όσο και στους τομείς της διοίκησης, της οικονομίας και του πολιτισμού. Με δεδομένες αυτές τις συνθήκες, το Νέο Σχολείο οφείλει να προετοιμάσει αποτελεσματικά τον αυριανό πολίτη της Κοινωνίας της Γνώσης, όχι μόνο για να μπορεί να αντιμετωπίζει τις καινούριες κάθε φορά προκλήσεις, αλλά και για να είναι σε θέση να αξιοποιεί τις ευκαιρίες που του παρέχονται τόσο για την επαγγελματική όσο και την προσωπική του εξέλιξη.
          
Οι νέες τάσεις στην εκπαίδευση προβλέπουν την ένταξη των ΤΠΕ στα σύγχρονα προγράμματα σπουδών με στόχο την προώθηση του τεχνολογικού γραμματισμού, τόσο μέσα από τη διδασκαλία της Πληροφορικής ως αυτόνομο μάθημα, αλλά και μέσα από τη χρήση των τεχνολογιών ως γνωστικό εργαλείο που μπορεί να ενισχύσει τη μάθηση και διατρέχει οριζόντια όλα τα γνωστικά αντικείμενα.
              
Η αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, η Διδακτική της Πληροφορικής, η Ασφάλεια στο Διαδίκτυο, η Εκπαιδευτική Ρομποτική και άλλα σχετικά ζητήματα, που άπτονταν των θεματικών του εν λόγω συνεδρίου βρίσκονται στο επίκεντρο των εξελίξεων στον εκπαιδευτικό χώρο και είμαι σίγουρος ότι η προσέγγισή τους στο πλαίσιο των εργασιών του συνεδρίου προσέφερε σε όλους τους συμμετέχοντες τη δυνατότητα να διευρύνουν τους ορίζοντές τους αλλά συνάμα να προβληματιστούν δημιουργικά. Θερμά συγχαρητήρια σε όσους συνέβαλαν στην επιτυχή διοργάνωση του συγκεκριμένου συνεδρίου».