Supporting Multilingual Classrooms

Με αφορμή τον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών στις 26 Σεπτεμβρίου, το άρθρο ενημερώνει για τις δράσεις του Ευρωπαϊκού Κέντρου Σύγχρονων Γλωσσών, οργανισμού του Συμβουλίου της Ευρώπης με έδρα το Γκρατς της Αυστρίας. Οι στόχοι των τετραετών δραστηριοτήτων του σχετίζονται με τις εθνικές και διεθνείς εξελίξεις στο χώρο της γλωσσικής εκπαίδευσης.

Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Σύγχρονων Γλωσσών (European Centre for Modern LanguagesECML) είναι ένας οργανισμός που προωθεί την ποιοτική γλωσσική εκπαίδευση στην Ευρώπη. Καθώς οι σύγχρονες ευρωπαϊκές κοινωνίες χαρακτηρίζονται κι εμπλουτίζονται από γλωσσική και πολιτισμική ποικιλία, λόγω της μετανάστευσης και της κινητικότητας των πληθυσμών, η ποιοτική γλωσσική εκπαίδευση έχει πρωτεύοντα ρόλο στην επίτευξη του διαπολιτισμικού διαλόγου, της δημοκρατικής πολιτότητας και της κοινωνικής συνοχής.

Οι στρατηγικοί στόχοι του ECML είναι να βοηθήσει τα μέλη του να εφαρμόσουν αποτελεσματικές πολιτικές στη διδασκαλία των γλωσσών μέσω:

  • εστιασμού σε πρακτικές εκμάθησης και διδασκαλίας των γλωσσών
  • προώθησης διαλόγου και ανταλλαγής μεταξύ ατόμων που είναι ενεργοί στο χώρο
  • πολλαπλασιαστών εκπαίδευσης και
  • στήριξης δικτύων που σχετίζονται με προγράμματα κι ερευνητικά σχέδια.

Στα πλαίσια προγράμματος διεθνών εργασιών στη γλωσσική διδασκαλία διοργανώθηκε στη Θεσσαλονίκη, στις 14 και 15 Φεβρουαρίου 2019, εργαστήριο με τίτλο “Supporting Multilingual Classrooms”, από τον συντονιστή εκπαιδευτικού έργου Αγγλικής Γλώσσας κ. Θεόδωρο Μανιάκα, υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας  και Θρησκευμάτων. Επιμορφωτές ήταν οι σύμβουλοι του ECML Merce Bernaus από την Ισπανία και η Christin Brogan από την Ιρλανδία.

Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες, συντονιστές εκπαιδευτικού έργου Αγγλικής Γλώσσας, διευθυντές κι εκπαιδευτικοί, πήραν μέρος σε συζητήσεις και βιωματικές δραστηριότητες σχετικά με: (α) πολιτικές και στρατηγικές των σχολείων για την υποστήριξη της ενσωμάτωσης μαθητών με μεταναστευτικό υπόβαθρο, (β) ολιστικές προσεγγίσεις στην εκμάθηση και διδασκαλία των γλωσσών (του σχολείου, των ξένων γλωσσών και της μητρικής), (γ) παιδαγωγικές προσεγγίσεις για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί μη γλωσσικών μαθημάτων προκειμένου να ανταποκριθούν στις ανάγκες μαθητών μεταναστών. Επίσης, ενημερώθηκαν για προγράμματα που ενισχύουν πολυγλωσσικές  και πολυπολιτισμικές προσεγγίσεις, όπως Maledive,  ConBat, InterCap.

Στη σελίδα του ECML που είναι αφιερωμένη στην Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών μπορεί κανείς να βρει πληροφορίες σχετικές με την ημέρα, δραστηριότητες, ψηφιακά γλωσσικά παιχνίδια αλλά και …πολλές γλωσσικές προκλήσεις.