Webinar με θέμα: “Παρουσίαση του Σχολικού Δικτύου Σεισμογράφων”.

Την Τρίτη 5 Μαϊου στις 16:30 παρακολουθήστε μέσω WEBEX, μια αναλυτική παρουσίαση του Δικτύου Σχολικών Σεισμογράφων καθώς και καλές πρακτικές από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς που το αξιοποιούν και το εντάσσουν στις εκπαιδευτικές τους δράσεις. Το Δίκτυο Σχολικών Σεισμογράφων συντονίζει ο Gerasimos Chouliaras (Γεωδυναμικό Ινστιτούτο - Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών).

Παρακαλούμε, δηλώστε την συμμετοχή σας στο facebook του Schools Study Earthquakes https://www.facebook.com/events/553434588695427/

Την ώρα έναρξης του webinar απλά ακολουθήστε το παρακάτω link:

https://meetingsemea16.webex.com/meet/milopoulos

Επισημαίνουμε ότι, για λόγους διασφάλισης της ποιότητας του δικτύου, θα έχετε δυνατότητα μόνο να ακούσετε την συζήτηση.

Αν έχετε κάποια παρατήρηση ή ερώτηση που θα θέλατε να απαντηθεί από τους συμμετέχοντες, μπορείτε να μας την στείλετε τώρα ή και μετά το τέλος της συζήτησης, στα emails: milopoulos@ea.gr ή ekypriotis@ea.gr.

 

Το έργο SNAC (Schools Network Alert Citizens protection)

Το έργο SNAC (Schools Network Alert Citizens protection) στοχεύει να μετατρέψει τα σχολεία της Νοτιοανατολικής Μεσογείου σε τοπικούς κόμβους εκπαίδευσης, καινοτομίας και πληροφόρησης σχετικά με τους σεισμούς και την πρόληψη καταστροφών, συνδέοντάς τα με τις τοπικούς φορείς, τοπικές επιχειρήσεις, κέντρα έρευνας και επιστήμης και άλλους ενδιαφερόμενους από την τοπική κοινωνία στην οποία δραστηριοποιείται κάθε σχολείο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Δίκτυο Σχολικών Σεισμογράφων αριθμεί ήδη 61 σταθμούς σε 7 χώρες, εκτεινόμενο από τις Αζόρες της Πορτογαλίας μέχρι την Ανατολική Τουρκία και το Ισραήλ.

Οι μαθητές εμπλέκονται σε πραγματικά έργα και προτείνουν καινοτόμες λύσεις που προσαρμόζονται στις τοπικές συνθήκες, χρησιμοποιώντας πραγματικές δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, μελετώντας καταστάσεις και συμμετέχοντας σε σημαντικές δραστηριότητες επιστημονικής έρευνας σχετικά με την πρόληψη και τον μετριασμό των επιπτώσεων των σεισμών. Ο στόχος αυτού του συνδυασμού είναι αφενός να αυξήσει το ενδιαφέρον των παιδιών και των μαθητών για την επιστήμη και πώς επηρεάζει την καθημερινή ζωή και, αφετέρου, να ενθαρρύνει το κίνητρο των εκπαιδευτικών για την υιοθέτηση καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας των Επιστημών καθώς και για τον εμπλουτισμό και την ανανέωση του Προγράμματος Σπουδών.

Αναλυτικότερα, οι στόχοι του Προγράμματος είναι:

Α) να μετατρέψει τα συμμετέχοντα σχολεία σε κόμβους καινοτομίας και ενημέρωσης σχετικά με τη σεισμική δραστηριότητα και την πολιτική προστασία, σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς και τις αρχές.

Β)  να προτείνει παιδαγωγικές πρακτικές βασισμένες σε μεθόδους που βασίζονται στην διερώτηση/διερεύνηση και στα σχέδια εργασιών και οι οποίες είναι πιο αποτελεσματικές στην εκπαίδευση των φυσικών επιστημών

Γ)  να προσφέρει στους εκπαιδευτικούς και στους διευθυντές των σχολείων εκπαιδευτικές δραστηριότητες, στις οποίες οι μαθητές μαθαίνουν, εξασκούν και αξιοποιούν τα επιστημονικά μέσα και μεθόδους ενώ παράλληλα καλούνται να γνωστοποιούν τα αποτελέσματα των εργασιών τους με το ευρύ κοινό

Δ)  να αυξήσει την ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με τους ρόλους, τις ευθύνες και τις στάσεις τους ως μελλοντικοί επιστήμονες, ερευνητές, μηχανικοί και κυρίως πολίτες

Ε) να προωθήσει την επιστημονική και ψηφιακή παιδεία τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών και γενικά των εκπαιδευομένων και να επισημάνει τις πτυχές της έννοιας της υπεύθυνης έρευνας και καινοτομίας, της υπεύθυνης υπηκοότητας, της πολιτικής προστασίας και ευθύνης, και της σημασίας της διακρατικής συνεργασίας

ΣΤ) να δημιουργήσει ειδική βάση δεδομένων με ένα εύκολο στη χρήση περιβάλλον για τη συλλογή και παρουσίαση σεισμολογικών δεδομένων από το υπάρχον και το υπο-ανάπτυξη δίκτυο σχολικών σεισμομέτρων σε όλη την Ευρώπη

Ζ)  να χαρτογραφήσει τον αντίκτυπο και την αποτελεσματικότητα της συνολικής προσέγγισης και στρατηγικής του έργου, τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά, σε επίπεδο μαθητών, εκπαιδευτικών και σχολείων

Η)  να καθοδηγήσει και να υποστηρίξει όσους ενδιαφέρονται για τα αποτελέσματα και τις πρακτικές του έργου SNAC, μέσω ενός συνοπτικού οδηγού με «Συστάσεις για μελλοντική χρήση».